Peugeot are obiective clar stabilite. Programul în care este prevăzută producţia de automobile cu un nivel scăzut de emisii şi dezvoltarea tehnologiilor alternative non-poluante are ca termen scadent anul 2010.
Compania franceză îşi concentrează atenţia asupra unui model ecologic pentru care a investit o sumă importantă de bani. Este vorba de un hibrid diesel-electric dezvoltat de Peugeot pentru noul 308.
Sub capotă vor exista două agregate, unitatea pe motorină de 1.6 litri şi 110 CP şi un motor electric ce va genera 22 de cai putere. Puterea va fi transmisă punţii faţă prin intermediul unei cutii în şase trepte care poate fi acţionată în trei moduri automat, secvenţial sau manual.
Peugeot susţine că propulsorul de pe 308 Hybrid HDi se va ridica la nivelul performanţelor modelului 308 echipat cu motorul diesel de 2.0 litri şi 136 CP.
Acceleraţia, viteza maximă, reprizele în priză directă vor fi aceleaşi, în schimb versiunea hibridă va fi superioară la capitolul autonomie şi emisie de noxe. 308 Hybrid HDi va respecta normele de poluare Euro 5 şi va emite doar 90 g/km de dioxid de carbon faţă de 146 g/km cât scoate 308 cu motorul de 2.0 litri.
Peugeot anunţă că motorul electric va pune în mişcare maşina la viteze mici şi va susţine motorul diesel în timpul acceleraţiilor.
308 Hybrid HDi va beneficia în echipare standard de sistemul Stop-Start care ajută la economisirea cu 2-4% a carburantului în traficul urban.
(30 ian 2008, 10:20:20
Ce-i drept era laudata la capitolul zgomot! Era silentioasa ca orice masina toyota!
Stiu ca BMW-ul lucreaza la un motor pe hidrogen dar cred ca-i doar in etapa de proiectare!
De asemenea mai stiu ca VW vrea sa intre cu un Tuareg hibrid pe piata Nord
Americana.
Sunt curios daca motorul electric va face fata pe o asemenea dihanie!