Alfa Romeo pune la cale o revoluţie. Transformarea calitativă aşteptată peste cel mult doi ani, va fi profundă şi radicală. Schimbarea va însemna un nou limbaj de design acompaniat de tehnologie de top, motoare eficiente şi mai presus de toate calitate premium, toate acestea vor garanta „slăbirea” pieţei deţinute de BMW, principalul obiectiv de atins în strategia italienilor. Revoluţia va începe odată cu lansarea lui 149, succesorul binecunoscutului 147, model cu o carte de vizită interesantă şi o imagine pozitivă ce l-a transformat într-o adevărată armă de marketing în ţara sa natală. Despre 149 se vorbeşte mult, se avansează ipoteze dar se ştiu prea puţine amănunte asta pentru că maşina compactă este pentru Alfa Romeo un proiect strategic, extrem de important pentru viitorul companiei italiene. 149 rămâne un model compact cu serioase veleităţi sportive ce va propune un design captivant. Aspectul va împrumuta liniile senzuale şi dulci ale superbului 8C Competizione. Corpul zvelt şi înfăţişarea agresivă nu vor mai corespunde statului de singura maşină sport pentru femei aşa cum era cunoscut
în popor, 147.