Ford a declanşat o adevărată isterie printre fanii mărcii după ce au apărut primele imagini cu Focus Hatchback 2008, versiunea restilizată. Tirul noutăţilor a continuat cu sportivul Focus ST şi se încheie, credem pe cuvânt, abia cu varianta break a maşinii de clasă C. Focus Wagon sau Break a inserat aceleaşi up-date la partea estetică, mecanică şi dotări ca Focus Hatch. Zona frontală are implantată adânc filosofia kinetic design ce se traduce prin calandru agresiv, faruri cu aspect tăios, spoiler cu priză centrală de aer de forma unui trapez. Capota uşor înălţată iese în evidenţă prim lamela cromată aşezată în dreptul calandrului. Pasajul roţilor ce se continuă la praguri şi spoilere denotă caracterul impetuos al vehiclului supermini dând exteriorului o notă de originalitate. Stopurile includ tehnologia LED iar plafonul se mândreşte cu două bare cromate ca suport pentru bagaje. Interiorul nu excelează prin nimic, însă notabilă este prezenţa unor noi materiale pentru scaune şi diversificarea paletei de culori pentru tapiţerie. De reţinut este şi faptul că Focus Wagon este dotat în premieră cu un sistem de control al presiunii în anvelope care funcţionează ca un dispozitiv de alarmare a şoferului când pneurile încep să piardă aer. Propulsia este formată din patru unităţi, două turbodiesel Duratorq de 109 şi 136 de CP şi două pe benzină Duratec de 1.6 litri si 1.8 litri Flexifuel. Noul Focus Wagon (break) va sosi la concesionari în prima jumătate a anului viitor.