Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 6 mar 2014 - Anul XIX, nr. 52 (5561)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9765 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6156 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

8 paşi pentru a lucra eficient în echipă

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Printre multele competenţe pe care le caută companiile la angajare, una dintre cele mai cunoscute este ”lucrul în echipă”. Suntem bombardaţi încă din facultate cu ”munca în echipă în sus”, ”munca în echipă în jos”…

Paradoxal, mulţi dintre noi, deşi ştim conceptul, suntem individualişti şi ne place mai mult  să fim pe cont propriu decât să ne împărţim munca cu dragii noştri colegi.  Poate pentru că mulţi sunt de acord cu George Wolinski, un scriitor de benzi desenate din Franţa, care spunea că  ”munca în echipă presupune în primul rând să-ţi pierzi jumătate din timp explicându-le celorlalţi de ce nu au dreptate”. Amuzant, dar ireal,  pentru în cele mai multe cazuri, un rezultat bun se obţine cu ajutorul mai multor suflete.

Aşadar, deşi este un subiect arhicunoscut, mulţi nu au spirit de echipă şi pur şi simplu nu ştiu să abordeze situaţiile în echipă.

 

Ce trăsături ar trebui să avem pentru a fi buni coechipieri:

- să fim sociabili, prietenoşi, extrovertiţi;
- să ne placă şi în acelaşi timp să ştim să oferim ajutorul;
- să fim deschişi la nou;
- să acceptăm ideile celorlalţi;
- să acceptăm critica;
- să fim pozitivi;
- să fim analitici;
- să nu-i întrerupem pe ceilalţi din creativitate;
- să fim lipsiţi de prejudecăţi.

 

Paşi pentru a lucra eficient în echipă

1. Cunoaşterea. Această noţiune nu înseamnă să dai mâna cu vecinul tău coleg şi să-i spui cum te cheamă, după care să nu-l mai bagi în seamă o lună. Cunoaşterea înseamnă să schimbi informaţii, să asculţi, să întrebi, să empatizezi cu echipa ta, spre exemplu:

cum reacţionează colegii tăi în situaţii stresante?: sunt irascibili, sunt calmi, concilianţi, practici etc.

când sunt colegii tăi mai productivi?: dimineaţa pe răcoare, la prânz după ce au luat masa sau seara când toată lumea pleacă;

care sunt abilităţile cheie ale fiecărui coleg;

care este cel mai inventiv, care este cel mai săritor, care este cel mai rapid, care este cel mai analitic, care este cel răutăcios, care este cel neserios etc.

Este foarte important să cunoşti adânc fiecare persoană în parte, numai în acest fel poţi să construieşti o colaborare frumoasă şi sănătoasă.

 

2. Împărţirea responsabilităţilor. Într-o organizaţie, ordinea şi disciplina reprezintă chei preţioase pentru uşa succesului. Distribuirea responsabilităţilor într-o echipă construieşte uşor uşor această ordine atât de necesară bunei funcţionări a activităţilor unei companii. Fiecare trebuie să ştie foarte bine ce are de făcut pentru a nu da apă la moară confuziilor, muncii inutile, raportărilor dublate şi tot aşa.

 

3. Brainstorming-ul. O activitate extrem de benefică pentru consolidarea unui lucru în echipă eficient şi eficace este brainstorming-ul. Într-un asemenea demers, se promovează creativitatea, inovaţia, libertatea în gândire, deschiderea faţă de ceilalţi. Acest tip de activitate este utilizat atunci când vrem să căutăm cât mai multe soluţii pentru o anumită problemă sau situaţie şi este de preferat ca toţi cei invitaţi să nu se cenzureze, să spună exact ceea ce gândesc fără reţineri şi teamă.

 

4. Feedback-ul. Este de preferat să oferi feedback şi să soliciţi feedback după desfăşurarea unei activităţi: ce a fost bine? ce a fost rău?, ce se poate îmbunătăţi?, cum şi în ce fel?,  sunt întrebări de bază ce ar trebui să se audă  pe buzele membrilor unei echipe bine închegate. Trebuie să fii foarte flexibil şi să asculţi şi, cel mai important, să accepţi şi alte puncte de vedere.

 

5. Transferul cunoştinţelor. E bine ca membrii echipei să împărtăşească multe dintre cunoştinţele pe care le au în legătură cu job-ul. Nu îţi zice nimeni să dai chiar totul din casă şi să comunici şi chiar cele mai adânci secrete ale eficienţei tale, dar pentru binele companiei, trebuie să fim mărinimoşi şi să ne ajutăm între noi cu informaţii şi date care ar putea conduce echipa către succes.

 

6. Şedinţele. Ştiu că şedinţele par întotdeauna aducătoare de stres, uneori de plictiseală sau chiar timp pierdut, dar lucrurile stau aşa doar când oamenii nu ştiu să comunice. Spuneţi în şedinţe tot ce vă doare în legătură cu job-ul, gândiţi-vă împreună la soluţiile cele mai potrivite, anticipaţi riscuri, faceţi planuri de contracarare, gândiţi următorii paşi.

 

7. Implicarea. Pentru ca munca în echipă să fie eficientă, fiecare membru trebuie să fie proactiv, să fie implicat până la capăt în tot ceea ce înseamnă job-ul respectiv: idei, soluţii, prezentări, rezolvări, documentare, culegere de informaţii, distribuire informaţii.

 

8. Evaluarea. Analiza în detaliu a rezultatelor face parte din dezvoltarea armonioasă a echipei. Află cât de bun ai fost tu şi/sau ceilalţi, unde aţi întâmpinat probleme, care au fost cauzele, cum aţi ieşit cu basma curată din încurcături, ce lecţii aţi învăţat? Pentru următoarele activităţi veţi avea un avânt şi mai mare şi nu veţi mai face aceleaşi greşeli din trecut.

Cu cât în echipă se dezvoltă voinţa de a comunica, de a sprijini, de a tolera, de a participa cu soluţii, idei inovative, opinii, de a căuta alternative corespunzătoare pentru toţi cei implicaţi, succesul pur şi simplu nu va mai avea răbdare să stea deoparte şi cu prima ocazie va trece pragul companiei şi nu va mai pleca.

Irina VELEA

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului 8 paşi pentru a lucra eficient în echipă.
 Vizualizări articol: 1222 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
8 paşi pentru a lucra eficient în echipă5.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei