Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 24 apr 2024 - Anul XXIX, nr. 96 (8625)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9761 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6567 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
luni, 18 ianuarie 2010
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Patima si placere! trimis de
(18 ian 2010, 12:40:49
"... patima aceasta le e scrisa �n s�nge". Un mare Sfant din muntele Athos spunea ca daca omori din placere si nu de foame se numeste pacat!

Repetitia pacatului duce la patima! Patimasii sunt slujitorii diavolului.

Nu pot sa inteleg aceasta "pasiune", dar am citit ca vanatorii mor deseori in conditii tragice: boli incurabile sau accidente cumplite.

Probabil ca Divinitatea nu doarme si pune o compensatie in toate!
2.   . trimis de
(18 ian 2010, 14:13:59
Ai dreptate....niste criminali...
3.   ... trimis de
(18 ian 2010, 14:53:59
da pt ce`s buni?:-?
4.   Felicitari trimis de
(18 ian 2010, 15:16:26
Foarte frumos articolul,lectura m-a purtat in timpul copilariei mele,cand citeam cartile lui Ionel Pop,dar sincer nu sunt de acord cu vanatoarea din pasiune,pentru ca una este sa omori un animal in regatul lui iar alta e sa ucizi unul care iti face daune.Daca nu au fost impuscati in timp ce pradau animalele oamenilor,este mare pacat,tinand cont ca lupii curata padurea de animalele bolnave.Imi rasuna in minte fraza cu lupul ranit,care nici macar nu se stie daca a murit sau nu,cata suferinta...
5.   Tragedie nu alta.... trimis de
(18 ian 2010, 16:44:40
cata suferinta...Tare as vrea eu sa vad unul de asta milostiv sa ii fure toate oile din curte, singura lui avere si ce ar mai face el morala si ar plange dupa un lup ranit, saracul...... In articol se spune ca din cauza lupilor a disparut tot vanatul din zona...deci trebuie redusi ca numar, sunt prea multi pe o zona, mancand chiar si pe cainii de paza ai oamenilor. In aceste conditii se recomanda impuscarea unora dintre lupi. Cand nu au ce manca lupii ataca si oamenii, iti dai seama ca nu ai nici o sansa cu vreo 5 creaturi de astea pe langa tine, daca te prind. Ce mila v-ar mai fi atunci cand ar rupe cu dintii din carnea voastra? Vanatorii au vanat din necesitate si nu doar de placere.Daca nu ar exista ei, ceilalti ar trebui sa se apune ei de vanat pentru ca altfel ar fi mancati de lupi. Nu stiu de ce nu se intelege.Si cainii din orase sunt prea multi, avand in vedere ca au murit oameni sfasiati de caini, japonezul din Bucuresti sau batranul din Veresti.Acolo e buna selectia naturala?
5.1  RE: Tragedie nu alta.... trimis de
(18 ian 2010, 22:47:38
Eu cred ca a �mpuscat lupul pentru ca a m�ncat- pe Scufita Rosie si pe Bunicuta.
6.   Nu este tragedie trimis de
(18 ian 2010, 20:02:50
Nu sunt vanator dar sunt absolvent a unei scoli cu profil silvic. Vanatoare nu inseamna doar sa ucizi, se face o selectie artificiala deci in concluzie sunt vanate doar exemplarele bolnave sau alea batrane. Inainte de inceperea unui sezon de vanatoare exemplarele care in viitor vor fi vanate sunt observate, se urmareste comportamentul lor la imperechere si alte chestii etc.

Tot ce am spus scris este valabil daca respecti conduita vanatoreasca daca nu intradevar este crima.
6.1  RE: Nu este tragedie trimis de
(18 ian 2010, 20:58:26
eu inteleg in parte ce incerci sa explici, insa nici trierea artificiala nu e prea ok, ca vii tu ca vanator si elimini exemplarele bolnave sau batrane, cand de fapt ele insele s-ar elimina singure oricum. interventia asta a omului cum ca ajuta cumva la grabirea procesului imi suna un pic a pretext. dar ma rog... din pacate ce zici tu nu se aplica la vanatoarea descrisa in articol, devreme ce jurnalistului i s-a zis ca ei urmaresc lupul alfa etc. deci a fost o vanatoare din pura placere, nu are legatura cu autoapararea gospodariei sau altceva, ci cu orgoliul ca urmaresc lupul cel mai puternic si ca se vor alege cu "trofee". imi pare rau, dar imi suna psihotic: " vai ce animal frumos! uite-l cum alearga, uite-l ce privire are, uite ce ...bla bla! vedea-l-as mort, fara viata, doar o bucata de blana intinsa pe perete!" vanatorii sunt dintre cei mai mari ipocriti. sa declare ca au respect sau cine stie ce admiratie pt animale si sa-si doreasca sa se mandreasca cu uciderea lor.

6.2  RE: Nu este tragedie trimis de
(18 ian 2010, 21:15:03
un om integru si corect e coerent cap-coada: nu declara una si face alta. una e sa respecti animalele si sa te aperi cand iti ataca gospodaria si alta e sa-l haituiesti prin padure si sa mai si ai mandria ca ai vanat masculul alfa. nu e nici un dans cu lupii in toata povestea asta, nu e nimic poetic , cu toata maiestria condeiului jurnalistului. poate vanatorilor li s-a parut un dans inetresant, dar lupilor nu cred ca li s-a parut la fel. nefericita alegerea titului, inspirata de un film in care un european se imprieteneste cu un lup si cu un trib de indieni, expresia fiind de fapt o metafora a bunei intelegeri si a respectului care pot inlocui intoleranta si violenta. a ajunge sa "dansezi cu lupii", adica sa fii intr-o atat de mare armonie si intelegere cu fiinte si lucruri diferite de tine, asta e mare lucru. cand au crescut puii aia salbatici, ei! , atunci vanatorii aia au dansat intr-adevar!
6.3  RE: Nu este tragedie trimis de
(18 ian 2010, 21:19:45
erata: tipul din poveste nu e european, e un soldat american alb( am vrut sa evit expresia " un alb" , referindu-ma la rasa europeana-caucaziana)happy filmul merita vazut!!!!
7.   Reveniti-va! Bateti campii din fotoliu.... trimis de
(19 ian 2010, 06:33:30
Eu cred ca voi ati vazut prea multe filme si habar nu aveti cum este in natura. Povesti cu dansand cu lupii nu se aplica in natura. Lupii au instinctul de a omora orice pentru hrana. La noi sunt acceptati pentru ca fac o igiena a padurii, dar atunci cand distrug toate animalele din zona nu mai este bine. Dar nu intelegeti ca dispar cerbii, caprioarele, puiii de caprioara, o trageti inainte cu saracii lupi, mai ales alfa. Prostii. Cand o haita ajunge aproape de un sat inseamna ca nu au ce manca si ataca stanile si oile oamenilor, chiar caini au mancat. E o tampenie sa astepti sa se faca selectie naturala pentru ca ei ataca in haita, deci vor avea succes in atacul asupra unei stani si a unui caine. Deci selectia se va produce: vor manca oile si cainii, aud pentru prima data ca se ajunge ca lupul sa manance caini, orice inseamna carne.Carnea de om se spune ca este mai dulce, vrea careva sa incerce o selectie naturala cu mainile goale impotriva unei haite de lupi? Ce sanse are, sa incerce.
8.   Reveniti-va! Bateti campii din fotoliu.... trimis de
(19 ian 2010, 06:43:38
Daca lasi lupii sa se inmulteasca vor ataca tot, se va ajunge la un teritoriu al lor, fara nici o sansa pentru om.Asa s-a procedat si cu cainii care ataca mult mai rar omul, insa au fost multe cazuri in care au murit oameni(japonezul din Bucuresti, ia muscat o artera de la un picior, a murit saracu in cateva minute, oameni sfartecati, copii desfigurati, mancati in totalitate).Santem oare tampiti pana la capat.Colac peste pupaza, guvernul nu intervine sa impuna legi de reducere a cainilor din orase.O meritam,nu? O merita cei ce iubesc acesti caini ce omoara.Am fost o singura data muscat de caine si nu doresc senzatia asta si altora, sa simta cum se infing coltzii cainelui in carnea ta pe viu, operatie pe viu nu alta. Iti dai seama in ce chinuri moare omul atacat de o haita de 5-7 lupi care sfasie din el bacati de carne? Suntem idioti, este clar, militam sa se protejeze lupii, apoi vom vedea numeroase cazuri la TV de atacuri ale lupilor asupra oamenilor, dar noi stam la TV.Patim ceva?
9.   Pentru ALINA_G trimis de
(19 ian 2010, 06:49:47
Lupii nu te anunta ca te ataca, in mod cert, asa ca ar trebui sa stai ani de zile cu pusca afara sa iti aperi stana, si crezi ca toti au pusti? Nu ai iesi tu cu o bata sa iti aperi proprietatea? De ce nu ai proceda asa si daca iti intra hotii in casa sa te fure sau omoare? De ce ai pretentia atunci sa te apere politia, sa patruleze pe strazi, sa evite un eventual furt. Sigur, alegerea titlului nu a fost inspirata, insa influentata de participarea la actiune. Nu e o contradictie sa respecti animalele si apoi sa omori lupii care s-au inmultit peste masura. Iubirea de animale nu prea se refera la lupi, cred, cand il vezi maraind si pregatindu-se sa atace nu te duci sa il mangai pe cap.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie

HaiHui prin Bucovina

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei