Google
 
marţi, 24 feb 2015 - Anul XX, nr. 44 (5856)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,6559 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta3,9517 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   1 imagine |   ø fişiere video

Ordin MS

Pacienţii pot să reclame neregulile din spitalele de stat prin sesizări online

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Opiniile pacienţilor cu privire la calitatea serviciilor oferite în spitalele de stat vor fi consemnate într-un chestionar tipizat înmânat la externare sau într-un formular online şi vor fi analizate de o comisie de etică, ce va transmite concluziile la Ministerul Sănătăţii (MS), potrivit unui act normativ publicat săptămâna trecută în Monitorul Oficial. Este vorba de un Ordin al Ministerului Sănătăţii care prevede „implementarea mecanismului de feedback al pacientului în spitalele publice”, prin care responsabilii MS vor să crească gradul de încredere al pacienţilor în serviciile medicale oferite de spitalele de stat.

În baza noilor reglementări, spitalele publice sunt obligate să pună la dispoziţia pacienţilor un chestionar tipizat sau să publice pe site-urile proprii un formular online prin care bolnavii pot să facă reclamaţii cu privire la modul în care au fost investigaţi şi trataţi. Sesizările lor vor fi analizate de consiliile de etică ce trebuie să funcţioneze la nivelul fiecărei unităţi sanitare, consilii care vor evalua calitatea serviciilor medicale şi respectarea drepturilor şi obligaţiilor pacienţilor şi ale cadrelor medico-sanitare. Responsabilii MS speră că astfel nu se vor mai înregistra încălcări ale dreptului pacienţilor, cum ar fi refuzul personalului de a acorda servicii medicale şi condiţionarea acordării acestora de obţinerea de beneficii personale.

 

Spitalul Suceava a pus în practică Ordinul Ministerului Sănătăţii

Concret, opiniile pacienţilor vor fi înregistrate prin completarea directă a unui chestionar de feedback primit la externare sau a unui formular online disponibil pe site-ul spitalului public. Consiliul de etică din spital, din care vor face parte şi reprezentanţi ai Direcţiei de Sănătate Publică şi Consiliului Judeţean, va analiza opiniile şi reclamaţiile, iar apoi va trimite pacienţilor şi instituţiilor abilitate avize de etică şi hotărâri. În acelaşi timp, consiliul de etică va evalua prin rapoarte periodice de activitate gradul de satisfacţie al pacienţilor şi gradul de respectare a drepturilor şi obligaţiilor pacienţilor şi cadrelor medico-sanitare, iar la finalul fiecărui semestru şi al fiecărui an va raporta concluziile şi deciziile pe care le-a luat către Compartimentul de Integritate din cadrul MS.

La Spitalul Judeţean de Urgenţă Suceava, astfel de chestionare privind gradul de satisfacţie al pacienţilor sunt disponibile de mai mulţi ani, ele fiind înmânate bolnavilor la externare, pentru a-şi exprima părerea cu privire la modul în care au fost investigaţi şi trataţi, însă de săptămâna trecută unitatea a dispus ca aceste chestionare să fie disponibile şi online. Formularul online poate fi accesat pe site-ul unităţii sanitare, www.spitaluljudeţeansuceava.ro, de fiecare pacient care doreşte să-şi spună opinia sau să facă o sesizare, a informat ieri directorul adjunct medical al spitalului, dr. Tiberius Brădăţan.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Pacienţii pot să reclame neregulile din spitalele de stat prin sesizări online.
 Vizualizări articol: 2332 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.0 din 2 voturi
Pacienţii pot să reclame neregulile din spitalele de stat prin sesizări online3.052

Iulius Mall Suceava
AnnaCori
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Hmm trimis de
(24 feb 2015, 11:24:08
de acu sa curga reclamatiile
2.   Online e cel mai bine trimis de
(24 feb 2015, 11:30:46
vreau si eu sa fac o reclamatie online ..... RECLAM FAPTUL CA DR. BRADATAN IMPREUNA CU A SA SOTIE IA SPAGA DE LA TOTI PACIENTII CARE TREC PRIN MANA LOR! E clar? Bradatan, spagarule, se aude ....?
3.   Pârţar trimis de
(24 feb 2015, 11:45:25
Cum s-a ajuns Tiberius Brădățan director medical al unității sanitare? Știe cineva?

Ca un 'bun' coleg ce a fost și-a săpat colega Doctorița Motan punându-i bețe în roate, ea fiind foarte bolnavă nu a mai avut puterea să se 'lupte' cu acest specimen, a cedat presiunilor, parșiveniilor care s-au exercitat asupra sa din partea stimatului doctor și a scumpei lui soții care a vrut să-l vadă cocoțat pe scaunul de Director după cum m-a informat un bun prieten din spital.

așa se fac AFACERI ÎN FAMILIE DOM'LE! Familia Brădățan

4.   Harry Poker trimis de
(24 feb 2015, 11:46:30
Lasă-ne doctoraşuleeeee, ai făcut cu soţie-ta o harababură din unitatea de primire la urgenţe. Din afacerea asta câţi bani îţi rămân?

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei

Reteta Zilei

Bucataria pentru toti Borș de cartofi Toate activitățile desfășurate în Lunea Curată au ca scop curățirea. Se spală foarte bine toate vasele ți ustensilele cu care s-au preparat până atunci „mâncăruri de dulce”. Nu scapă din această curățenie generală nici... Citeşte