Google
 
marţi, 11 dec 2007 - Anul XII, nr. 297 (3666)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,5988 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta3,9154 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   1 imagine |   ø fişiere video

Sănătate

Fructe şi legume care ne menţin vigoarea

Din dieta noastră zilnică nu trebuie să lipsească afinele, avocado, scorţişoara sau usturoiul

Nutriţioniştii din toată lumea au ajuns la o concluzie comună: bolile sunt adeseori rezultatul unui mare număr de erori alimentare pe care le facem. Ei ne recomandă o alimentaţie bogată în fructe şi legume, care include de la banalul usturoi la avocado, alge sau broccoli.

Bogăţia nutritivă a vegetalelor pe care le consumăm restabileşte echilibrul chimic al organismului şi stimulează funcţiile diferitelor organe.

În alimentele pe care le consumăm se ascunde o adevărată farmacopee naturală. Cu ajutorul lor putem să prevenim cancerul, diabetul, ateroscleroza şi numeroase boli infec­ţioase, consolidând mecanismele de apărare a organismului nostru. Dar, dacă mâncăm la întâmplare, vigoarea noastră scade.

Ajungem să comitem greşeli de alimentaţie greu de suportat pentru propriul nostru corp.

Zece fructe şi legume ar trebui să fie prezente mereu în farfuria noastră dacă vrem să ne menţinem sănătoşi şi mereu în formă.

1 Avocado - un fruct cu efecte protectoare asupra inimii şi furnizor de colesterol bun. Deliciosul fruct asigură con­su­ma­to­rului şi o rezervă de vita­mine E, B6, C, pro­ducă­toare de an­ticorpi şi anti­oxi­danţi.

2 Afinele sunt tonice, astringente şi reglează funcţiile intestinale. Foarte bogate în fibre, ele conţin, în cantităţi apreciabile, vitaminele B1 şi C, săruri minerale, în special potasiu, stimulând rezistenţa organismului la efort.

3 Broccoli conţine vitamina C, sulf, mult calciu, fier şi puţine glucide. Aceşti compuşi asigură o protecţie anticancerigenă.

4 Ardeiul iute, o sursă va­lo­roasă de vitamina C, sur­clasează în această privinţă spanacul şi varza. Conţine diverşi agenţi an­tioxidanţi, favorabili şi în pre­veni­rea bolilor cardiovasculare şi a îmbătrânirii premature.

5 Algele reprezintă „o comoară de vitamine, ami­noacizi şi minerale", aşa cum le numesc nutriţioniştii. În categoria acestor nutrienţi se include şi alga AFA (care înseamnă plantă in­vizibilă în apă), cu efecte rapide asupra circulaţiei, a revigorării organismului obosit.

6 Citricele furnizează organismului nostru cantităţi importante de vitamina C, calciu, potasiu, acid citric, pectină, limonină, substanţe care ţin departe de noi infecţiile, obe­zitatea, ne­vralgiile, hiperten­siunea, atero­scle­roza, favo­rizând vin­de­carea rănilor.

7 Fructele de mare conţin vitamina B6 şi cantităţi apreciabile de zinc, substanţe care ajută organismul să lupte cu infecţiile. În plus, mai conţin o altă sursă naturală - seleniul, care combate îmbătrânirea prematură.

8 Spanacul a devenit proverbial pentru bogatul aport de fier, indispensabil în buna funcţionare a organismului. Gama B-urilor, vitamina C, carotenul, potasiul (478 mg) asigură legumei puternice virtuţi antianemice, fiind, în acelaşi timp, un puternic remineralizant, un excelent tonic al inimii şi protector al pancreasului.

9 Scorţişoara acţionează ca un tonic, combătând anemia şi slăbiciunea fizică. Consumată în timpul epidemiilor de gripă se dovedeşte un fortifiant al organismului în lupta cu febra şi neplăcerile respiratorii. Pentru cei care doresc să slăbească, scorţişoara poate să compenseze, prin aroma ei, zahărul în salatele de fructe.

10 Usturoiul, adversarul hipertensiunii, se foloseşte de secole ca un apreciat condiment. Din punct de vedere nutriţional, el aduce numeroase beneficii în buna funcţionare a inimii şi circulaţiei sanguine, ca antisclerotic şi antireumatic.
În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Fructe şi legume care ne menţin vigoarea.
 Vizualizări articol: 308 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fructe şi legume care ne menţin vigoarea0.05

Iulius Mall Suceava
Denis Shoes
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Sanatate

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei

Reteta Zilei

Bucataria pentru toti Broscuţe vesele 2 chifle2 felii mozzarella2 felii ardei gras2 măsline1 linguriţă unt1 lingura paste de tomate2 linguri brânză de vaci1 linguriţă chimen1.2 ceapasare Se amestecă brânza de vaci cu 1 linguriţă unt, chimenul, ceapa... Citeşte