marţi, 28 dec 2021 - Anul XXVI, nr. 302 (7914)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9184 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,7383 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Care este începutul Sfintei Liturghii şi ce semnifică el?

Începutul Liturghiei îl face „binecuvântarea Împărăţiei”: „Binecuvântată este Împărăţia a Tatălui şi a Fiului şi a Sfântului Duh...”. În Liturghie creştinul e situat dincolo de temporalitate şi spaţialitate, el trăind cu anticipare timpul eshatologic, al Împărăţiei ce va să vină. Formula de început a Sfintei Liturghii prezintă o deosebită importanţă în plan dogmatic, întrucât „Împărăţia lui Dumnezeu este conţinutul vieţii creştine” ea este „cunoaşterea lui Dumnezeu, unirea cu El şi viaţa întru El” (Pr. Prof. Dumitru Stăniloae).

Binecuvântând, preotul Îl închipuieşte pe Hristos, care prin propria Sa jertfa a intrat în Sfânta Sfintelor din Cer, mijlocind pentru iertarea păcatelor noastre şi reprimirea noastră în sânul Părintelui. Hristos face însă numai începutul „reintegrării” noastre în Împărăţia Sa, sarcina fiind în acelaşi timp şi a noastră. Omul, cu libertatea îngustată de consecinţele păcatului, caută să redobândească libertatea dintru începuturi, libertatea fiului lui Dumnezeu, integrat în Împărăţia iubirii Acestuia. Binecuvântând această Împărăţie la începutul Sfintei Liturghii, o cerem de fapt, o dorim vie şi actualizată prin puterea şi lucrarea Duhului Sfânt. 

Binecuvântarea de început este importantă întrucât ea vesteşte faptul că putem să moştenim, din nou, ceea ce am pierdut odată cu căderea lui Adam, adică Împărăţia cea veşnică. Împărăţia e Treimică, însă în deplină unitate „pentru că Dumnezeu nu e cunoscut ca un monarh singuratic, ci ca desăvârşita comuniune de trei Persoane” (Paul Evdokimov).

Apoi, semnul crucii cu care preotul însemnează cu Sfânta Evanghelie antimisul de pe Sfânta Masă în momentul rostirii binecuvântării arată că slujba care umează să înceapă, se săvarșește spre pomenirea jertfei de pe cruce a Mântuirorului şi că mântuirea noastră s-a realizat prin răstignirea şi moartea pe cruce a Cuvântului și prin Sfânta Evanghelie.

(Andrei Ungureanu, Doxologia.ro)

 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Care este începutul Sfintei Liturghii şi ce semnifică el?.
 Vizualizări articol: 639 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
Care este începutul Sfintei Liturghii şi ce semnifică el?5.051

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei