Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 13 mai 2014 - Anul XIX, nr. 107 (5616)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9763 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6386 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Poziție

Sindicaliștii suceveni contestă intenția de desființare a învățământului special

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Recent, în Parlamentul României a fost depus un proiect de lege care propune desființarea învățământului special. Proiectul dorește includerea copiilor cu dizabilități în învățământul de masă, chiar din perioada preșcolară. Potrivit lui Traian Pădureţ, președintele Uniunii Județene a Sindicatelor ,,Pro-Educația” Suceava, “acest lucru ar însemna că în grupele din grădinițele de masă sau în clasele din învățământul de masă să fie incluși și copiii cu dizabilități (copii autiști, copii cu deficiențe senzoriale, copii cu deficiențe neuromotorii, copii cu dizabilități severe)”.

Acesta consideră că proiectul propus nu are la bază Legea Educației Naționale, iar aceste propuneri încalcă dreptul la educație diferențiată și dreptul la educație al tuturor persoanelor cu cerințe educaționale speciale.

 

Sindicaliştii: „Propunerea este una de neînțeles”

Poziția acestuia este împărtăşită și de Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ, structură la care este afiliată și Alianța Sindicatelor din Învățământ Suceava.

Potrivit reprezentanţilor Alianţei, susţinerea acestui proiect de lege nu este în interesul educaţional al copilului cu dizabilităţi şi va genera mari probleme practice.

“În şcolile speciale sistemul îi ocroteşte şi îi educă, cadrele didactice fiind persoane cu pregătire specială şi ani buni în învăţământ, care cunosc necesităţile unor astfel de copii şi modalităţile în care ele pot fi satisfăcute. Aceşti copii sunt integraţi în școli speciale, beneficiind de o atenţie deosebită, cu o curriculă adaptată la nivelul lor de înţelegere, cu o programă individualizată, cu clase cu un număr redus de elevi”, arată sindicaliștii.

Ei spun că integrarea copiilor senzoriali (cu tulburări de vedere, de auz) în unităţi şcolare de masă, chiar şi cu o programă adaptată, este de neînţeles.

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ consideră că un proiect de lege de o asemenea importanţă trebuie supus dezbaterii publice cu implicarea tuturor factorilor interesaţi – părinţi, cadre didactice din învăţământul preuniversitar special şi special integrat, facultăţi de specialitate.

 

Întâlnire cu Ecaterina Andronescu pentru dezbaterea acestei teme

Totodată, Traian Pădureț a mai precizat că a solicitat o întâlnire cu senatorul Neculai Bereanu, după ce a aflat că la Suceava va fi prezentă Ecaterina Andronescu – președinta Comisiei de învățământ, știință, tineret și sport din Senatul României. „Duminică, 11 mai, la Câmpulung Moldovenesc, împreună cu prof. Gheorghe Lazăr, inspector general al Inspectoratului Şcolar Suceava, şi cu prof. Petru Gorea am participat la respectiva întâlnire”, povesteşte Pădureţ. Acesta a solicitat Comisiei pentru învățământ, știință, tineret și sport din Senatul României respingerea proiectului de lege, prezentând, totodată, neajunsurile învățământului tehnic și profesional şi făcând propuneri de îmbunătățire.

Pădureț a mai solicitat ca în învățământul special profesorii de educație specială să predea strict specialitățile pe care le au pe diplomă, iar denumirea acestora să fie de ,,profesor de educație specială/specialitatea de pe diplomă”, menționând că, în prezent, un profesor de matematică predă și istorie, și geografie, și chiar discipline vocaționale. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Sindicaliștii suceveni contestă intenția de desființare a învățământului special.
 Vizualizări articol: 2030 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.83/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.8 din 6 voturi
Sindicaliștii suceveni contestă intenția de desființare a învățământului special4.856

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Extraordinar! trimis de
(13 mai 2014, 13:04:31
Daca Ponta a trecut cu brio prin scoala normala,de ce nu si cei cu nevoi speciale nu pot fi la nivelul nostru?!
2.   Curata necunoastere trimis de
(13 mai 2014, 13:15:29
Cu un astfel de elev intr-o clasa de 30 de elevi, nu faci carte cum trebuie nici cu cel cu nevoi speciale, nici cu ceilalti. Si o spun din experienta. Mai neaveniti in domeniul politicilor educationale ca in acest guvern, nu s-au mai pomenit. Iar doamna Andronescu ar trebui sa aiba pe constiinta degradarea continua a nivelului invatamantului romanesc. Ca si-a cam bagat codita in toate guvernarile.
3.   Doamne Fereste... trimis de
(13 mai 2014, 13:34:53
Au luat-o razna cu totii..In clasele de fite si cu copii de stabi nu vor exista niciodata copii cu dizabilitati ca stie mamicuta si cu taticutu sa le apere ambianta..Si copiii din casele de copii le stau in gat.Pentru ce sa ajunga acesti copii batuti de soarta sa mai fie umiliti si de colegi?Habar nu aveti cat de rautaciosi pot fi copiii.
In scolile existente nu se face nici adaptarea curriculara acolo unde e cazul(nu stiu sau le e greu s-o faca..);de unde mai luati specialisti pentru copiii cu nevoi speciale?
4.   Uităm unde ne aflăm trimis de
(13 mai 2014, 22:19:26
Modelul incluziunii școlare și în perspectivă sociale se aplică de ceva vreme în occident. Este un ideal pentru majoritatea părinților cu copii cu nevoi speciale. DAR această incluziune nu se realizează promulgând o lege. Pentru a realiza cu rezultate bune această incluziune, trebuie modificate treptat, pregătirea cadrelor didactice, dotările TUTUROR școlilor și nu în ultimul rând mentalitatea părinților și a copiilor. Într-adevăr copiii care au crescut și au studiat alături de o persoană cu nevoi speciale, vor fii mai informați și mai toleranți cu aceste persoane. Schimbarea trebuie să înceapă de undeva, dar în felul acesta compromitem ideea incluziunii din start.

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei