Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
sâmbătă, 27 apr 2013 - Anul XVIII, nr. 98 (5305)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9763 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6386 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Mathématiques sans frontières - proiect internațional coordonat de Școala Gimnazială Nr. 1 Suceava

 

Începând cu anul școlar 2011-1012, Școala Gimnazială Nr. 1 Suceava, prin

prof. Edmond Emanuel Sabin, coordonează competiția internațională de matematică în limba franceză Mathématiques sans frontières la nivel de liceu și Mathématiques sans frontières Junior, la nivel gimnazial.

Proiectul este realizat în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Judeţean Suceava, reprezentat prin dna inspector Tatiana Vîntur și dna inspector Marinela Cristina Cimpoeşu (aprobat de Ministerul Educației Naționale, CAEN 2013, A12, nr. 10, pag. 7), și cu Asociația cultural-științifică Mathématiques sans frontières din Strasbourg, Franța, având ca parteneri: le Réctorat de l’Académie, l’Inspection Pédagogique Régionale, l’Institut de Recherches sur l’Enseignement des Mathématiques, din Strasbourg.

Mathématiques sans frontières (Matematici fără graniţe) este un concurs între clase care rezolvă exerciţiile de matematică aplicată în echipă, sub ghidarea profesorului clasei, la simulare, şi sub supravegherea altor cadre didactice la concurs.

Redactarea explicaţiilor/justificărilor se face în limba franceză pentru exerciţiile 2-13 (MSF)/2-9 (MSF Junior) şi în altă limbă modernă, la alegere, pentru exerciţiul 1, având ca timp de lucru o oră şi 30 de minute pentru elevii claselor IX-XI şi 50 de minute pentru cei din clasele V-VIII.

Subiectele şi baremul de corectare se primesc din Franţa, online, şi se transmit în şcolile participante în acelaşi mod.

Două Comisii Naţionale de Evaluare, una pentru Mathématiques sans frontières şi una pentru Mathématiques sans frontières Junior, evaluează lucrările, iar validarea rezultatelor/premiilor se face de echipa internaţională din Franţa, echipă care trimite şi diplomele respective.

Fiecare şcoală participantă înmânează diplomele şi premiază clasa sau clasele respective prin sponsorizări, conform Calendarului general.

An de an, concursul a cunoscut o participare numeroasă în România:

Anul

2004

2005

2006

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

Nr. elevi

60

400

2.868

5.310

6.660

10.858

11.403

11.886

12.846

11.443

Nr. clase

2

18

107

205

271

461

408

496

537

481

Nr. județe

1

2

4

16

17

24

28

28

29

24

           

Creşterea numerică a participanţilor la concurs, în țara noastră și în lume, se datorează originalităţii şi supleţii lui, concretizate în:

- participarea întregii clase ce lucrează în echipă;
- exerciţii ce permit tuturor elevilor să participe la găsirea soluţiilor;
- exerciţii prezentate sub formă ludică, făcând apel la calităţi şi competenţe care dezvoltă caracterul aplicativ al matematicii;
- desfăşurarea simulării concursului la aceeaşi dată, oră şi cu acelaşi subiect, pentru toţi participanţii, indiferent de localitatea de domiciliu;
- limba străină folosită la redactarea rezolvărilor/justificărilor marchează dorinţa afişată de a depăşi graniţele dintre ţări și de a stimula comunicarea;
- organizarea autonomă a echipelor naţionale, cu suport permanent din partea echipei coordonatoare din Franța;
- desfăşurarea simulării concursului implică costuri minime, iar participarea elevilor este gratuită şi li se oferă recompense pentru participare şi obţinere de rezultate deosebite.                   

Emanat din dorinţa includerii elevilor români în competiţii internaţionale cu şanse egale de participare, a promovării muncii în echipă, a modernizării învăţământului românesc şi a sporirii motivaţiei învăţării matematicii şi a limbii franceze, în special a schimbării opticii elevilor faţă de alte limbi străine, de a apropia teoria de practică şi de viaţă, concursul Mathématiques sans frontières / Mathématiques sans frontières Junior a apărut şi s-a dovedit a fi adecvat materializării acestei dorinţe.

 

Semnalăm punctele tari ale concursului:

- singurul concurs care solicită toată clasa
- se lucrează în echipă
- echipa care termină poate ajuta o altă echipă aflată în dificultate
- profesorul de matematică/franceză ghidează activitatea elevilor la simulare
- se încurajează iniţiativa elevilor
- elevii timizi sau cu ritm lent de învăţare nu se simt excluşi sau marginalizaţi
- se stimulează inteligenţele multiple ale elevilor
- fiecare echipă locală poate premia clasa/clasele câştigătoare după bugetul de care dispune
- se stimulează creativitatea echipei locale
-  participarea la concurs este gratuită

 

Oportunităţile sunt:

·        colaborarea profesională între ţările Europei
·        colaborarea profesională între gimnaziu şi liceu
·        colaborarea între elevii unei clase
·        colaborarea profesională între catedrele de matematică/fizică/limbi străine
·        colaborarea între şcoală şi comunitate
·        atragerea de fonduri extrabugetare pentru premierea claselor câştigătoare
·        promovarea sistemului românesc de învăţământ în Europa.

 

Continuitatea/sustenabilitatea proiectului se realizează deoarece:

- proiectul poate continua în fiecare an şcolar, partenerul francez, iniţiatorul lui, veghează la viabilitatea lui, la ancorarea lui în realităţile şi nevoile şcolii europene actuale; mai mult, Adunarea Internațională a organizatorilor are rolul de a ameliora activitatea echipelor locale/naţionale şi de a stimula activitatea organizatorilor naţionali,
- echipa franceză coordonatoare concepe subiectele ţinând cont de curricula naţională a fiecărei ţări participante la concurs şi de Planul Cadru European PISA,
- proiectul necesită o autofinanţare minimă care este realizabilă în orice şcoală,
- participarea elevilor este gratuită şi recompensată,
- se acordă mai multe premii pentru că fiecărui premiu îi corespunde un anumit punctaj,
- recompensarea claselor premiate se poate face divers, după cum doreşte fiecare echipă locală, în funcţie de bugetul avut, mergând de la o festivitate urmată de un program artistic până la excursii/cadouri individuale realizate prin resurse extrabugetare.           

 

Evaluarea proiectului se realizează prin:

·        raportul-bilanţ al concursului realizat de echipele locale,
·        bilanţul pedagogic al Comisiei Naţionale de Evaluare,
·        raportul-bilanţ al concursului realizat de coordonatorul naţional şi trimis în Franţa coordonatorului internaţional,
·        raportul-bilanţ realizat de coordonatorul internaţional al concursului şi trimis online tuturor organizatorilor naţionali.

 

Ca indicatori de evaluare, de realizare imediată (output) menționăm:

- înţelegerea unui text matematic într-o limbă străină,

- realizarea legăturii dintre teoria matematică şi aspectele practice la care fac referire exerciţiile,

- lucrul în echipă (distribuirea sarcinilor, cooperare, utilizarea dicţionarului, redactare răspuns, gradul implicării individuale),

- ajutorarea echipei în dificultate,

- exprimare corectă folosind limba franceză pentru ex.2-13 (MSF)/2-9 (MSF Junior) şi limba engleză/germană etc. pentru ex. 1,

iar cei de rezultat (result) sunt:

·        onorarea invitaţiei făcute României de a participa la acest concurs în calitate de ţară membră a UE,

·        integrarea cu şanse egale a elevilor români în competiţiile internaţionale Mathématiques sans frontières şi Mathématiques sans frontières Junior;

În anul şcolar 2012-2013 s-au obţinut următoarele premii şi menţiuni:

MSF: şase premii I, şase premii II, 17 premii III şi 19 menţiuni (rezultate pe țară)

Județul Suceava: un premiu I, trei premii II, nouă premii III şi 11 menţiuni

MSF Junior: 18 premii I, 30 premii II, 34 premii III şi 30 menţiuni (rezultate pe țară)

Județul Suceava: cinci premii I, zece premii II, 15 premii III şi nouă menţiuni.

Beneficiarii direcţi ai proiectului sunt elevii claselor V-XI, iar cei indirecți sunt profesorii de matematică/limbi moderne, părinţii, şcoala, comunitatea locală.

Contribuția României în ultimii doi ani şcolari şi implicit a coordonatorului prof. Edmond Sabin de la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Suceava la evaluarea proiectului la nivel internațional a fost foarte apreciată și a constat în armonizarea programelor de matematică, a realizării unui studiu statistic comparativ al rezultatelor în colaborare cu echipa Italiei, a poziționării competiției în sistemul educativ național (vârstă, nivel de studiu), îmbunătățirea regulamentului general.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Mathématiques sans frontières - proiect internațional coordonat de Școala Gimnazială Nr. 1 Suceava.
 Vizualizări articol: 2066 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 2 voturi
Mathématiques sans frontières - proiect internațional coordonat de Școala Gimnazială Nr. 1 Suceava5.052

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei