Associated Press (AP) a anunţat că va scădea tarifele pentru informaţiile pe care le furnizează abonaţilor şi intenţionează să acţioneze în judecată toate site-urile care publică materialele sale fără autorizaţie, informează AFP.
Astfel, preţul unui abonament pentru conţinuturile furnizate de Associated Press va fi, anul acesta, de 30 de milioane de dolari, urmând să ajungă la 35 de milioane de dolari în 2010.
Consiliul de administraţie a precizat că AP va lasă o iniţiativă menită să protejeze conţinuturile de furturile din mediul online. "Nu mai putem să stăm deoparte şi să privim cum alţii ne exploatează munca folosindu-se de teorii legale eronate", a declarat Dean Singleton, preşedintele consiliului de administraţie al AP.
Oficialii AP au declarat că vor colabora cu diferite site-uri şi alţi parteneri abonaţi, urmând să acţioneze legal paginile electronice care folosesc articole AP fără a fi abonaţi ai asociaţiei.
În cadrul consiliului AP nu a fost citat nici un site care să fi folosit astfel de practici, însă numeroase ziare americane au criticat platforme precum Google News, care furnizează link-uri către diferite ştiri din ziare, fără să împartă veniturile din publicitate cu publisherii.
Aceste decizii au fost anunţate în cadrul adunării generale anuale a asociaţiei, dar şi prin intermediul unui comunicat.
În octombrie 2008, Associated Press şi-a diminuat tarifele ca urmare a protestelor publicaţiilor americane, care au ameninţat că vor renunţa la abonamente.
Proprietate a peste 1.500 de cotidiene americane, AP a fost ţinta criticilor unora dintre membrii săi în ceea ce priveşte tarifele pentru abonamentele din 2009 şi vizavi de decizia de a-şi modifica gama tarifară prin instaurarea unui pachet informaţional de bază şi a unuia premium, la un preţ mai mare.
AP este una dintre principalele trei agenţii de ştiri din lume, alături de Reuters şi Agence France-Presse.