Pisica neagră şi vineri 13 se numără printre principalele superstiţii ale britanicilor, pe acestea mizând şi un producător de jocuri video pentru lansarea unui nou produs, informează presa britanică.
Astfel, în topul superstiţiilor cele mai întâlnite în rândul britanicilor, întâmplările de natură să atragă cel mai mare ghinion sunt spartul oglinzii, trecutul pe sub o scară şi data de 13 care cade într-o zi de vineri sau deschisul umbrelei în interiorul unei clădiri.
De asemenea, britanicii mai consideră că vor avea ghinion şi atunci când le taie calea o pisică neagră, când văd o coţofană sau când varsă sarea. Ei mai consideră nefaste pusul pantofilor pe masă sau pe pat, număratul crăpăturilor din pavaj sau călcatul pe capacele de canal.
Compania Warner Bros a exploatat aceste temeri şi superstiţii în cadrul campaniei de promovare a unui joc video de groază, programat pentru lansarea în Marea Britanie pe 13 februarie. Astfel, compania a transformat "simbolurile ghinionului" reprezentate de pisicile negre în panouri publicitare de popularizare a jocului.
Decizia privind derularea acestei campanii de marketing neconvenţionale a fost luată după ce, recent, a fost dat publicităţii un studiu care arată că unul din cinci britanici sunt mai dispuşi să urmeze superstiţiile tradiţionale atunci când data de 13 a lunii cade într-o zi de vineri, pentru a se ţine departe de eventuale incidente fatidice.