Cântăreaţa americană de muzică pop Madonna, care tocmai a încheiat un contract istoric ce are în vedere toate activităţile sale artistice, are de 25 de ani o carieră uimitoare, reînnoindu-se permanent şi administrându-şi imaginea şi afacerile cu o mână de fier.
Fecioară trash, discipolă a lui Marilyn Monroe, pasională creştină, cow-girl, vampă veninoasă, militantă anti-război, bisexuală exhibiţionistă, nimfă disco, acestea sunt doar câteva dintre reîncarnările Madonnei, care a vândut peste 200 de milioane de albume în lumea întreagă de la debutul său de la mijlocul anilor ’80.
Madonna Louise Veronica Ciccone, fiica unui italian şi a unei canadience, s-a născut în 1958, în Michigan, Statele Unite. Rămasă orfană de mamă la şase ani, Madonna a plecat la New York în 1977 cu 35 de dolari în buzunar.
Aici, Madonna pozează goală, vinde gogoşi şi frecventează cercurile artiştilor avangardişti. La sfârşitul anului 1982, cântăreaţa obţine primul său contract muzical, un turneu de 45 de concerte intitulat „Everybody”, care a fost urmat de „Lucky star”, „Borderline” şi „Holiday” în 1984.
Anul următor, Madonna lansează „Like a Virgin”. Melodia cu versuri acide scandalizează tradiţionalista Americă şi provoacă admiraţia adolescentelor, care adoptă repede maiourile mulate din dantelă şi machiajul strident al starletei, ce foarte curând va ajunge milionară.
În 1985, Madonna se căsătoreşte cu actorul Sean Penn şi joacă cu el în „Căutând-o pe Susan”. În 1986, albumul „True Blue” prezintă o Madonna mai cuminte şi eclectică, dar cu urme de rebelă („Papa don't preach”, o melodie despre o adolescentă însărcinată).
După filmul „Cine-i fata?” (1987), un omagiu adus lui Marilyn Monroe, cântăreaţa se lansează într-un triumfal turneu internaţional, fără a uita să şocheze fanii alegând să-şi arunce chiloţii în public.
Madonna merge de fiecare dată mai departe şi nu ezită, pentru videoclipul melodiei „Like a prayer”, în 1989, să amestece erotismul cu religia, sărutând un Iisus de culoare. Videoclipul provoacă un scandal imens, iar cântăreaţa pierde un contract cu Pepsi-Cola.
După ce a divorţat de Penn, Madonna s-a implicat în mai multe relaţii sentimentale scandaloase cu bărbaţi şi femei, exhibându-şi fantasmele în cartea „Sex”.
În momentul în care obţine de la Warner Music, casa sa de discuri de la debut, permisiunea de a-şi controla propria marcă, cariera muzicală a Madonnei intră într-un relativ con de umbră, la mijlocul anilor ’90.
Cântăreaţa va juca rolul principal în musicalul "Evita", film care i-a adus un Glob de Aur, singura recunoaştere pentru o carieră cinematografică destul de săracă.
În 1996 se naşte fiica sa, Lourdes Maria, din relaţia cu un antrenor sportiv. Succesul muzical revine doi ani mai târziu cu „Ray of light”.
„Music”, un amestec reuşit de acustică şi tehno, va fi lansat în 2000, anul căsătoriei Madonnei cu regizorul britanic Guy Ritchie, tatăl celui de-al doilea copil al ei, Rocco.
„American Life”, manifest anti-război, este lansat la o lună după invazia Irakului, iar vara următoare, Madonna le oferă un moment de celebritate tinerelor sale colege Britney Spears şi Christina Aguilera, sărutându-le pasional în timpul unei gale a premiilor MTV.
Pentru a-şi promova albumul disco „Confessions on a dance floor”, Madonna pleacă în turneu în 2006 şi şochează din nou Biserica, alegând să cânte pe scenă în postura unui Iisus crucificat. Turneul i-a adus încasări de 260 de milioane de dolari, un record pentru cântăreaţă.
Cunoscută a avea un coeficient de inteligenţă foarte ridicat, Madonna, care locuieşte la Londra şi are o avere personală evaluată la o sumă de 325 de milioane de dolari, s-a lansat în 2006 în proiecte umanitare în Malawi.
Anul acesta, lanţul de magazine H&M a lansat o linie de îmbrăcăminte şi accesorii creată în colaborare cu Madonna.
"