Google
SHOPPING CITY SUCEAVA - Masha si Ursul
SHOPPING CITY SUCEAVA - Masha si Ursul
SHOPPING CITY SUCEAVA - Masha si Ursul
 
miercuri, 4 dec 2013 - Anul XVIII, nr. 283 (5490)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,6639 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,1179 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   ø imagini |   ø fişiere video
Narcis SIRETEANU

Narcis SIRETEANU


Fasolea tricoloră şi cârnaţii tricolori

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Foarte destupaţi la creier mai sunt şi ăia care se ocupă cu publicitatea făcută ţării noastre. N-am în vedere numai frunza aia mai veche de stejar, simplă ca un cântec la frunză, dar costisitoare la factură de parcă ar fi fost vorba de proiectul unei nave cosmice. Azi însă vreau să ne referim puţin şi la modul în care pe 1 decembrie s-a sărbătorit ziua naţională.

Anul ăsta, ziua naţională nu s-a mai bazat doar pe difuzarea către popor a unor cuvântări sforăitoare, în care nu mai crede nimeni, începând cu ăia care le debitează. Ci şi pe difuzarea către popor a unor enorme cantităţi de cârnaţi cu fasole. Neapărat cu fasole. Oale întregi, aşezate în pieţe, sub steagul tricolor. Poporul stând cuminte la coadă, ca să-şi primească porţia.

Parcă pentru a sublinia că tot ceea ce rămâne după aşa ceva este un enorm pârţ colectiv. Un enorm pârţ carpato-danubiano-pontic. E cea mai bună dovadă că sistemul nostru de gândire rămâne pe vecie înfrăţit cu sistemul digestiv.

Ce-or fi gândind cetăţenii ţărilor civilizate, privând la cârnaţii noştri tricolori şi la fasolea noastră tricoloră, care se elimină la budă în ceva destul de monoton?

Priveam mulţimea băgând hulpav în ea, sub un panou publicitar al unuia dintre marile branduri româneşti, care se remarcă şi el printr-un marketing oligofren. Un marketing pentru care se plătesc sume enorme, deşi nu e altceva decât o insultă adusă inteligenţei.

E vorba despre o firmă producătoare de mobilă. Reclama ei este proţăpită îndeosebi pe nişte panouri uriaşe, pe străzile din oraşele importante ale ţării. Ultimul panou creat– care are ca scop să vândă o masă şi câteva scaune de bucătărie - m-a dezgustat cel mai mult. Scrie acolo: „Singura salată pe care o vreau pe masă e ceafa de porc.”

Just, băieţi! Întreaga înţelepciune românească este sintetizată în această frază, extrasă parcă din gândirea unui Schopenhauer de-al nostru, mic la creier, dar gros la colesterol.

Acest text este un pamflet şi trebuie tratat ca atare.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Fasolea tricoloră şi cârnaţii tricolori.
 Vizualizări articol: 1092 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 7 voturi
Fasolea tricoloră şi cârnaţii tricolori5.057

Iulius Mall Suceava
AnnaCori
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei