Ford vrea să demonstreze că poate furniza motoare dinamice, dar prietenoase cu mediul. După ce a câștigat în luna iunie premiul ”Motorul Internațional al Anului 2013”, marca americană își propune să scoată pe piață primul automobil de familie cu propulsor pe benzină cu emisii de dioxid de carbon sub 100 g/km. Focus va duce la îndeplinire dorința companiei, care pregătește o versiune ecologică cu motor Otto.
Aceasta va fi disponibilă în prima jumătate a acestui an.
Modelul compact va avea sub capotă o versiune optimizată a motorului EcoBoost de 1.0 litru care va genera doar 99 g/km de CO2. Recalibrarea unității cu trei cilindri va permite atingerea unui consum mediu record de numai 4,3 litri la 100 km, cel mai scăzut consum pentru un vehicul de clasă compactă cu propulsie convențională.
Comparativ cu modelul actual Focus 1.0 EcoBoost, consumul va fi redus cu 0,5 litri la 100 km, iar emisiile diminuate cu 10 g/km.
Versiunea eco pe benzină va beneficia și de un pachet complet de dotări specifice precum anvelope cu rezistență redusă la rulare, sistem Eco Mode, grilă ajustabilă, transmisie manuală cu 5 trepte și etajare diferită, plus câteva modificări de ordin aerodinamic.
La toate acestea se vor adăuga standard un sistem start/stop și tehnologia de recuperare a energiei cinetice.
Modelul eficient va fi asamblat în Germania la uzina din Saarlouis și va fi disponibil în toate cele trei variante de caroserie: hatchback, sedan și break.
În prezent, cel mai economic model al gamei este Focus EcoNetic cu o motorizare turbodiesel de 1.6 litri ce generează un consum mediu de 3,4 litri la 100 km și emisii de numai 88 g/km.