Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 14 ian 2014 - Anul XIX, nr. 8 (5517)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9715 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,5614 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Afectivitatea la vârstă şcolară mică

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Afectivitatea influenţează personalitatea, cunoaşterea şi întreaga evoluţie a omului.

Ea se manifestă prin trăiri afective şi generează emoţii şi sentimente pozitive (plăcere, mulţumire, entuziasm, etc.) sau negative (tristeţe, nemulţumire, frustrare etc.), organizează conduită şi susţine energetic activitatea.

Copiii parcurg o perioadă lungă de maturizare a afectivităţii. Instabilitatea este destul de evidentă ca şi “crizele” de afectivitate. Pentru a ajuta copilul în formarea sa, părintele trebuie să dea dovadă de calm, înţelegere, să păstreze un echilibru corect între ferm şi flexibil, să fie atent la nevoile emoţionale ale copilului.

Mediul şcolar este cel care facilitează sau inhibă diferite tendinţe ale personalităţii, contribuie la formarea şi dezvoltarea emoţiilor, sentimentelor intelectuale, sociale şi etice. Să nu uităm că:

-        şcolarul resimte nevoia de apartenenţă, dar şi de afirmare de sine;

-        devine mai stăpân pe el, începe să îşi controleze manifestările afective încercând să se subordoneze atât regulilor şcolii, cât şi ale familiei;

-        intensifică emoţiile intelectuale şi reuşeşte să ascundă o parte din trăirile emoţionale;

-        motivaţia este mai mult extrinsecă; dorinţa de a fi apreciat, de a nu-şi supăra părinţii sau învăţătoarea sunt adesea mai mari decât dorinţa de a şti;

-        reuşita şcolară îi oferă sentimente de satisfacţie, confort psihic, iar insuccesele atrag sentimente de nemulţumire, de frământare;

-        copilul este foarte sensibil din punct de vedere afectiv, deci poate fi influenţat negativ de mustrări în public, de critici nefondate, de sentimentul respingerii sau al neacceptării;

-        agresivitatea se manifestă la majoritatea copiilor sub forma unor „descărcări” în urma acumulărilor date de restricţiile şcolare (în pauză strigă, aleargă, se caţără ...)

-        cooperarea devine mult mai evidentă după clasa a III-a, iar solidaritatea prinde contur începând cu clasa a IV-a.

Învăţătoarea reprezintă o figură importantă în planul afectiv al copilului. Copilul poate declanşa un conflict cu părinţii dacă simte că ceea ce spun diferă de ceea ce a spus aceasta. Printr-o colaborare foarte bună cu şcoala se pot regla diferite lucruri “de acasă” folosind autoritatea recunoscută de către copil - învăţătoarea.

Armonia familiei, principiile sănătoase, relaţiile bazate pe comunicare, încredere, respect, dragoste, timpul alocat copilului, lectura sunt elemente care pot face un copil fericit, care pot contribui la formarea lui ca om, care îi permit să-şi atingă potenţialul dezvoltând conduite pozitive.

Tulburările de afectivitate pot crea efecte nedorite pe termen scurt (egoism, minciună, neglijenţă, lipsa de iniţiativă ...) şi necontrolabile pe termen lung (anxietate, fobii, depresii). Acestea pot perturba dezvoltarea normală atât din punct de vedere fizic şi psihic, cât şi social şi comportamental. Este important să se ţină cont de faptul că emoţiile depind în mare măsură de temperament, dar sunt influenţate şi de acumularea de nemulţumiri, de oboseală sau de starea de sănătate.

www.problemele-copilului-meu.ro   

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Afectivitatea la vârstă şcolară mică.
 Vizualizări articol: 11010 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.0 din 1 vot
Afectivitatea la vârstă şcolară mică4.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei