Peugeot a pregătit arma cu care vrea să bată liderul segmentului compact, Volkswagen Golf VII. Noua generație 308 este gata să pornească la drum, nu înainte de a fi introdusă în cadru oficial. Modelul este revelat astăzi prin intermediul primelor informații și imagini oficiale, însă lansarea de drept va avea loc pe 10 septembrie 2013, la Salonul Auto de la Frankfurt.
Cu un design orientat spre noile 208 și 2008, automobilul de clasă C promite să redefinească standardele prin intermediul tehnologiei.
Bazat pe o platformă inovativă denumită EMP2, modelul 308 vine cu o masă mai ușoară, cu 140 kg mai mică decât a versiunilor actuale. Peugeot promite din start o variantă de motorizare care va emite doar 85 g/km de CO2. Teoretic, cifra corespunde unui consum mediu sub 3 litri la 100 km.
Marca franceză promite și un interior spațios, deși dimensiunile sunt puțin mai mici decât ale mașinii actuale. Habitaclul este mai simplu și aerisit. Portbagajul crește la o valoare standard de 470 de litri, peste media segmentului compact. Plasticul utilizat în cabină este mai calitativ, iar designul planșei de bord și a consolei centrale devine mai funcțional.
Noul 308 este echipat standard cu frânare de parcare electrică, sistem start/stop și lumini Full-LED, o premieră în clasa C.
Peugeot susține că modelul compact de ultimă generație a fost creat cu scopul de a urca mai multe trepte pe scara valorică a vehiculelor compacte. Francezii laudă liniile exterioare și atmosfera interioară a mașinii, în timp ce suportul tehnologic va oferi noi experiențe de condus.
308 va fi produs din toamnă la uzina din Sochaux, comenzile urmând să fie preluate cel mai probabil din luna octombrie anul curent.