Chevrolet pregătește un model electric de oraș. Acesta va fi o versiune cu zero emisii a subcompactei Spark ce va stabili noi standarde în clasa autovehiculelor electrice pentru oraş când va ajunge vara viitoare în saloanele de prezentare ale dealerilor din California, oferind o putere de excepţie, o autonomie uimitoare şi o funcţie de încărcare rapidă.
Sursa de energie a modelului electric Spark este un motor cu magneţi permanenţi şi răcire prin ulei, ce dezvoltă o putere de cel puţin 130 cp şi un cuplu instantaneu de aproximativ 542 Nm cu unitatea de transmisie coaxială, rezultând o accelerare de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 8,5 s.
Modelul electric Spark nu este numai rapid faţă de celelalte autovehicule din segmentul său - încărcătorul combinat SAE de care dispune, singurul din industrie, va permite încărcarea rapidă cu curent continuu până la 80% din capacitatea bateriei în aproximativ 20 de minute. Funcţia respectivă, disponibilă la scurt timp după lansarea pe piaţă, va asigura, de asemenea, una dintre cele mai mari autonomii din cadrul segmentului.
Bateria litiu-ion de peste 20 kWh a modelului electric Spark va continua tradiţia Chevrolet de a asigura cea mai mare perioadă de garanţie, de opt ani/100.000 de mile (161.000 km) şi poate face faţă mai multor încărcări rapide cu curent continuu în fiecare zi. De asemenea, încărcarea poate fi finalizată în mai puţin de şapte ore, cu ajutorul unei prize specifice de 240 V. Este disponibil standard un set de cabluri de alimentare de 120 V.
Echipa de dezvoltare a modelului electric Spark a putut profita de expertiza dobândită în urma programului revoluţionar Chevrolet Volt şi a utilizat multe dintre componentele şi sistemele respective. Peste 75% dintre componentele sistemului de propulsie provin din programele pentru Volt şi pentru camioanele GM hibride.
Motorul modelului electric Spark şi unitatea sa de transmisie vor fi lansate în producţie la începutul anului 2013 în fabrica de transmisii a companiei GM din White Marsh, Md., lângă Baltimore.
Este prima dată când un producător auto din S.U.A. construieşte un motor electric complet şi o unitate de transmisie pentru un autovehicul electric modern în Statele Unite.