Opel introduce numeroase sisteme unice de asistenţă pentru şofer, cu tehnologie germană, în segmentul autovehiculelor SUV subcompacte. Odată cu lansarea noului Mokka, clienţii vor beneficia de tehnologiile care sporesc nivelul de siguranţă şi confort. Acestea includ camera video frontală unică Opel Eye, Controlul Electronic al Stabilităţii (ESC), Asistentul la Pornirea în Rampă şi Sistemul de Control la Deplasarea în Pantă.
Camera video frontală Opel Eye, amplasată între parbriz şi oglinda retrovizoare, ajută şoferul în două moduri diferite. Deoarece recunoaşte indicatoarele rutiere şi marcajele de pe carosabil, camera video reprezintă baza Sistemului de recunoaştere a indicatoarelor rutiere (TSR), funcţiei de Avertizare la depăşirea benzii de circulaţie (LDW) şi a celei de Avertizare privind o coliziune frontală (FCA). Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere citeşte indicatoarele cu limite de viteză, de interzicere a depăşirii, afişându-le pe panoul de instrumente. În funcţie de condiţiile de luminozitate, versiunea actuală a sistemului (TSRII) poate recunoaşte şi citi indicatoarele de la o distanţă de 60 de metri.
Avertizarea la depăşirea benzii de circulaţie alertează şoferul atunci când autovehiculul părăseşte neintenţionat banda de circulaţie pe care se deplasează. Această funcţie previne apariţia situaţiilor periculoase, cum ar fi adormirea şoferului la volan. Ea poate fi activată sau dezactivată prin apăsarea unui buton. Atunci când este activată, această funcţie avertizează şoferul printr-un semnal sonor şi un simbol ce se aprinde intermitent pe panoul de instrumente.
În plus, Opel Mokka este unul dintre puţinele autovehicule din segmentul său care include în dotarea standard Sistemul de asistenţă la pornirea în rampă (HSA) şi Sistemul de control la deplasarea în pantă (HDC), părţi componente ale ESC, atât pentru varianta cu tracţiune integrală, cât şi pentru cea cu tracţiune pe puntea faţă.
Sistemul HSA sporeşte confortul în timpul conducerii, asistând şoferul în timpul manevrelor de pornire în rampă. Acesta previne deplasarea în spate a autovehiculului chiar şi după ce frâna de serviciu a fost eliberată. Sistemul HDC este extrem de util atunci când autovehiculul se deplasează pe o pantă cu grad mare de înclinare. Acesta poate fi acţionat prin simpla apăsare a unui buton. Apoi, şoferul poate stabili şi limita viteza de coborâre a autovehiculului. Datorită controlului automat al vitezei, nu mai este necesară acţionarea frânei de către şofer în timpul coborârii.
Un alt sistem de asistenţă pentru şofer deosebit de important inclus în dotarea modelului Mokka este sistemul de iluminare frontală adaptivă (AFL+) cu faruri Bi-xenon, pentru care Opel a câştigat numeroase premii. Acesta adaptează intensitatea şi raza de acţiune a fasciculului luminos la condiţiile de conducere şi de drum, cu ajutorul a unsprezece funcţii de iluminare diferite.