Opel va introduce în toamna acestui an trei noi modele pe piața europeană. Unul dintre acestea este mult așteptatul coupe Astra GTC, rivalul generațiilor curente Renault Megane Coupe și VW Scirocco. Este esența unui coupe sportiv ce îmbină tehnologiile inteligente cu caracterul dinamic și confortul unui vehicul de clasă compactă. Se remarcă prin design, dar și printr-un sistem de suspensii performante și o dinamică aparte a conducerii.
GTC este cel mai performant model al gamei Astra și reprezintă între 15 şi 20% din numărul total de vânzări ale Astra.
„Modelul Astra GTC este modelul sportiv din gama Opel”, afirmă Karl-Friedrich Stracke, directorul executiv Opel. „A fost desenat şi proiectat în platforma noastră din Rüsselsheim ca un model coupé sport foarte atrăgător, cu performanţe dinamice în timpul conducerii, dar în acelaşi timp accesibil, spaţios şi flexibil”
Şasiul mecatronic al modelului Astra GTC include o arhitectură similară celei din dotarea modelului Insignia OPC, pentru o manevrabilitate îmbunătăţită şi o precizie sporită. Garda la sol a modelului GTC este coborâtă cu 15 mm, în timp ce dimensiunile de bază ale şasiului sunt uşor mărite.
Toate versiunile Astra GTC, indiferent de sistemul de propulsie şi de nivelul de echipare, sunt prevăzute cu o componentă specială, o suspensia faţă de înaltă performanţă (High Performance Strut). Şasiul FlexRide, inteligent şi complet adaptabil sporeşte stabilitatea în timpul conducerii, oferind un răspuns îmbunătăţit în viraje.
Opel va lansa noul Astra GTC cu o gamă de patru motorizări, din care trei sunt pe benzină și una diesel. Sunt disponibile două unități supraalimentate pe benzină cu o cilindree de 1,4 litri ce produc 120 CP şi 140 CP, cu un consum mediu de 5,9 l/100 km și o unitate turbo de 1,6 litri, ce dezvoltă 180 CP, toate regăsite în combinație cu o transmisie manuală cu şase trepte de viteză.
Singura unitate diesel din dotare este o versiune optimizată a unui turbodiesel de 2.0 litri pe injecție directă şi o putere mărită la 165 CP ce este echipată cu un filtru de particule diesel şi transmisie manuală cu şase trepte de viteză. Aceasta generează un cuplu maxim de 380 Nm și un consum mediu de 4,9 litri la 100 km.
Printre dotările acestui coupe sportiv enumerăm a doua generaţie a camerei video Opel Eye, funcţia de recunoaştere a semnelor rutiere (TSR), sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare (LDW), noul sistem avansat de faruri adaptive Bi-Xenon ce poate fi îmbunătăţit cu un sistem inteligent de reglare a iluminării (ILR).