Mitsubishi a fost primul producător japonez care a experimentat, dezvoltat și creat o mașină electrică perfect funcțională. Se întâmpla în 1968, cu numai cinci ani înainte de prima criză a petrolului și cu 40 de ani înainte de lansarea noului i-MiEV. Pe piața românească i-MiEV costă 36.640 de euro, adică aproape cât prețul de pornire al unui Pajero în cinci uși.
Deși în materie de spațiu interior, confort și autonomie este cel mai slab cotat model al gamei, i-MiEV, mașină ce măsoară doar 3,48 metri lungime, beneficiază de un preț de bază ridicat.
Modelul electric este omologat pentru patru persoane și este unul dintre cele mai scumpe din oferta Mitsubishi. Doar Lancer Evolution îl va depăși ca preț, mașina sportivă fiind livrată de la 41.990 euro.
Tehnologia aflată la baza mașinii electrice constă într-un motor de 67 de cai putere, dispus pe puntea din spate, și un sistem avansat de baterii litiu-ion montat în podeaua mașinii, pentru a facilita spațiul pentru portbagaj (227 litri) și pentru a coborî centrul de greutate.
Încărcarea bateriilor durează în mod normal 6 ore, însă timpul poate fi redus la numai 30 de minute, caz în care acumulatorii vor ajunge la 80% din capacitate. Utilizarea energiei electrice dar și costul de încărcarea al bateriei, de aproape 2,5 euro pe zi și de cel mult 50 de euro pe lună, transformă electricul Mitsubishi într-o achiziție foarte interesantă. Performanțele reușite de i-MiEV sunt 130 km/h viteză de vârf, demaraj 0 – 100 km/h în 15,9 secunde și autonomie maximă de 150 km.
Spre deosebire de versiunea japoneză, cea destinată europenilor beneficiază de dotări de siguranță suplimentare. Sistemul de airbaguri frontale, laterale și de tip cortină, sistemul ABS plus controlul electronic al stabilității ASC sunt standard la modelul pentru piața europeană. La acestea se adaugă echipări pe linie de confort, senzor de lumină, aer condiționat și un util dispozitiv de recuperare a energiei cinetice.
Japonezii au visat la acest model și au reușit să aducă la viață un concept ce propune un automobil simplu, agil și capabil să acopere cu ușurință peste 100 de kilometri, media zilnică în Europa fiind de 30 km.
Acesta este i-MiEV, o citadină pentru care semnificația cuvintelor ecologie și mobilitate nu sunt doar teorii încărcate de cifre.