Ford va renunța anul acesta la unul din cele două modele de performanță ale sale, de altfel singurele existente în gama destinată europenilor. Generația curentă Focus ST își va înceta existența, deoarece emisiile motorului depășesc limitele maxime impuse de normele de poluare Euro 5 care intră în vigoare din ianuarie 2011. Producția va fi încheiată la sfârșitul anului.
Focus ST se alătură unui club restrâns de sportive nevoite să se retragă din Europa din același motiv. Mazda RX-8, Honda Civic Type R și Alfa Romeo Brera sunt alte ”victime” căzute în plasa normelor de poluare Euro 5.
Dispariția versiunii ST nu va fi de lungă durată, urmașul acesteia fiind programat să apară peste cel mult doi ani.
Motorul utilizat în prezent este o unitate supraalimentată cu 5 cilindri care generează 225 de cai putere. De proveniență Volvo, propulsorul este unul din cele mai slab performante la capitolul emisii, comparativ cu concurenții din segmentul C. Locul său va fi luat de un motor cu patru cilindri cuplat la o cutie manuală cu șase trepte, disponibile pe viitorul ST.
Surse din interior afirmă că noul Focus ST ar putea fi prefațat chiar la Paris alături de modelul obișnuit al celei de a treia generații. Sub capotă acesta va primi o unitate EcoBoost de peste 250 de cai putere. Viitoare sportivă va beneficia de dotări comparabile cu Focus RS și va putea oferi mai multă putere în paralel cu performanțe dinamice, de consum și emisii care să-i permită să activeze fără griji în următorii ani.
Cu o carieră la activ de aproape opt ani, Focus ST se numără printre cele mai bine vândute mașini sport pe segmentul compact.