Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 8 iul 2010 - Anul XV, nr. 158 (4449)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9751 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,5879 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   5 imagini |   ø fişiere video

Fiat 500 promovează încă un motor revoluționar: bi-cilindricul TwinAir

Fiat s-a remarcat de-a lungul istoriei sale prin mai multe inovații utilizate astăzi pe scară largă de marea majoritate a producătorilor de automobile. Inginerii italieni au furnizat industriei de profil o suită de soluții tehnologice și inovații în domeniul motoarelor, printre cele mai importante și cunoscute fiind sistemul de injecție common-rail și tehnologia MultiAir. Experiența și munca de cercetare din laboratoarele Fiat dă naștere încă unei realizări tehnologice de excepție: motorul TwinAir.

La exact trei ani de la revenirea legendarului 500, marca italiană lansează această nouă marcă de motoare care marchează a treia etapă în evoluția unităților ce funcționează pe benzină. Este vorba de un propulsor cu doar doi cilindri care se remarcă printr-un consum foarte redus și emisii cu 43% mai mici decât ale unui propulsor obișnuit cu trei sau patru cilindri.

Dezvoltat de inginerii diviziei FPT - Fiat Powertrain Technologies, unitatea bi-cilindru este prima dintr-o nouă gamă de agregate ce include revoluționara tehnologie MultiAir (introdusă pe motoarele cu 4 cilindri), axată pe optimizarea dinamicii și maximizarea eficienței motoarelor pe benzină. În altă ordine de idei, din configurația propulsoarelor TwinAir lipsesc axele cu came, în schimb un sistem de control electro-hidraulic al valvelor asigură reducerea consumul de carburant, graţie controlului direct al fluxului de aer din motor.

Cu o cilindree de 0,9 litri, noul agregat dispune de dimensiuni compacte și greutate redusă care permite o distribuție mai echitabilă a maselor pe punți. Gama de motoare TwinAir va oferi trei paliere de putere de 65, 85 și 105 CP. Performanțele acestora nu au fost comunicate decât la nivel de emisii, aici unde micul motor pe benzină îl întrece pe ”campionul” absolut al gamei Fiat, noul 1.3 Multijet de 95 de cai putere.

Noua motorizare cu 2 cilindri TwinAir va echipa atât micul 500 cât și versiunea cabrio a acestuia 500C. Primele versiuni vor fi comercializate din septembrie.

Fiat 500 a fost răsplătit până în prezent cu 52 de premii internaționale, vânzările globale ale citadinei neo-retro depășind în aprilie 2010 o jumătate de milion de exemplare.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Fiat 500 promovează încă un motor revoluționar: bi-cilindricul TwinAir.
Dezmembrări Camioane Suceava •  •  •  •  •  •  • 
 Vizualizări articol: 438 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
Fiat 500 promovează încă un motor revoluționar: bi-cilindricul TwinAir5.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Auto

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei