BMW acordă în egală măsură o atenţie deosebită atât luxului cât şi cailor putere. Rigoarea tipică nemţilor se aplică şi în curtea emblematicului constructor bavarez care îşi calculează cu precizie fiecare pas. În ceea ce priveşte apariţiile semnate de divizia de performanţă M, atenţia este dublată de costurile şi şansele de reuşită ale unui model sportiv pe o piaţă globală tot mai selectivă.
Odată cu instalarea noului şef, Kay Segler, la cârma „uzinelor de cai putere”, au venit şi primele răspunsuri la întrebări care îi măcinau de ceva vreme nu doar pe fanii mărcii dar şi o parte a presei. „O versiune M este o extensie interesantă, dar nu ştim dacă ea este şi viabilă”, a explicat Segler. Oficialul a explicat că o versiune M pentru noul X1 nu se află în planurile de viitor ale BMW.
De asemenea, anticipatul M7 este încă un model incert, deoarece versiunea 760i este suficient de puternică şi performantă pentru a nu implica dezvoltarea unui alt vehicul sportiv bazat pe Seria 7.
Singurul model care în prezent mai poate beneficia de o versiune de performanţă este Seria 1. Pe viitor există şansa ca gama să fie întregită de M1. Segler a admis că există posibilitatea de a lansa acest model sportiv, însă până în 2012 nu există şanse de a-l produce.
Afirmațiile șefului diviziei BMW M sunt contrazise de ultimele teste pe circuitul Nurburgring care au dezvăluit pregătirea unui model sportiv în gama Seriei 1. Probabil în toamnă la Paris, germanii vor revela secretul ce se ascunde acum în spatele modelului de teste, o versiune Seria 1 Coupe cu numeroase modificări are trenului de rulare spate şi ale spoilerelor.