Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 3 mai 2010 - Anul XV, nr. 101 (4392)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9758 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6438 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   8 imagini |   ø fişiere video

Jaguar XJ înseamnă lux fără frontiere

Jaguar a devenit un concurent tot mai incomod pentru constructorii premium germani şi japonezi, de când sedanul XF a schimbat ceasul biologic al mărcii.

Britanicii sunt pe val şi caută să impresioneze la toate capitolele posibile, având ca armă principală noul limbaj estetic. Lucrurile încep să se schimbe şi la vârf, acolo unde limuzina XJ încearcă să stabilească noi repere în clasa sa.

Privit în general ca o maşină luxoasă şi costisitoare, vârful de gamă Jaguar XJ s-a apropiat ca nivel de performanţă de Audi, dar a dezamăgit profund la capitolul vânzări. Schimbările trebuiau operate urgent, însă dezvoltarea unui model nou era o chestiune de timp.

Pentru a împăca ambele tabere, atât clientul, cât şi oficialii de rang înalt, dar şi a ţine pasul cu adversarii tot mai puternici din segment, responsabilii noului proiect au avut în vedere stabiliarea unor detalii esenţiale. Tehnologic vorbind, Jaguar XJ era obligat să devină o referinţă. Din punct de vedere estetic şi conceptual să păstreze luxul şi caracterul nobil la mărcii, iar sub aspect dinamic să ducă mai departe tradiţia versiunilor performante.

 

General

Chiar dacă în trecut i-a fost şifonată reputaţia, modelul de top Jaguar îşi poate lua acum revanşa în faţa adversarilor mulţumită unui amalgam de ingrediente care redau acestei maşini un aer somptuos, dar cu o tentă sportivă. Noul XJ poate să ducă la un alt nivel imaginea şi reputaţia Jaguar într-un segment reprezentativ pentru marca britanică pe care îl acoperă de peste 40 de ani.

Noul XJ poate fi achiziţionat în România la preţuri cuprinse între 77.300 de euro cu TVA şi 140.650 euro cu TVA. Disponibil în două variante - cu ampatament standard şi lung, vârful de gamă Jaguar oferă patru niveluri de echipare care asigură un grad ridicat de personalizare după bunul plac al clientului.

Jaguar pune la dispozitie o versiune normală şi una cu ampatament mărit. Patru motorizări fac subiectul unui sistem de propulsie adaptat la linii tehnologice de ultimă generaţie ce includ sistemul de dinamică adaptivă, care controlează diferenţialul, şi un sistem de suspensii pe perne de aer.

 

Exterior

Jaguar spune că noul XJ setează noi standarde în privinţa luxului, fiind un model în care producătorul britanic a investit nu doar o sumă considerabilă de bani, ci şi pasiune ostentativă pentru sublim. Proaspăta generaţie este mai presus de toate un automobil complet. Designul fin, proporţiile echilibrate, dublate de aerul sportiv, aduc vârful de gamă Jaguar în rândul limuzinelor moderne care mizează la fel de mult pe imagine ca şi pe performanţe.

Acesta impresionează încă de la prima vedere, şi dacă la exterior în partea frontală ne aminteşte de modele XF, în spate vine cu un stil cu totul original pentru producătorul britanic. Din perspectiva designului abordat, partea frontală este influenţată de XF şi de conceptul din care derivă acesta. Grila este ridicată, masivă, iar blocurile optice se prelungesc pe caroserie. Lămpile xenon cu tehnologie LED conferă o linie modernă, la fel ca şi ornamentele cromate de pe aripi şi spoiler.

Văzut de la exterior, noul XJ poate fi remarcat prin parbrizul panoramic, care măreşte suprafaţa vitrată de la interior şi creează disponibilitatea configurării unei linii mai joase, precum şi inundarea cu lumină naturală a habitaclului. Un impact vizual special vine de la forma alungită ca o lacrimă a geamurilor laterale, ce adaugă lungime maşinii.

Latura practică poate fi observată cel mai bine în interior. Însă până la confort, spaţiu şi ergonomie este suficient să aducem în discuţie compartimentul pentru bagaje, unul normal pentru o limuzină având în vedere volumului de 512 litri. Oricum, la acest capitol, Jaguar nu se poate lăuda cu o valoare de vârf în segment, dar cel puţin oferă spaţiul necesar pentru uneltele unui om de afaceri sau bagajele unei familii aristocrate.

 

Motoare

Elegant şi seducător, noul Jaguar XJ se înscrie în tendinţele actuale în ceea ce priveşte eficienţa. Sedanul sportiv se mulţumeşte doar cu 5.9 litri/100km şi emite numai 184 g de CO2/km, performanţe care fac uitat apetitul vechiului şi gurmandul XJ lansat în 2003. Desigur, consumul sub 6 la sută aparţine unui turbodiesel, o  unitate V6, de 3.0 litri cu 275 CP, mult mai economică şi prietenoasă cu mediul decât celelalte două versiuni pe benzină disponibile pe noul Jaguar XJ.

Versiunea pe motorină, un propulsor dezvoltat de Ford împreună cu Peugeot şi Citroen, dispune de 4 supape pe cilindru şi asigură livrarea unui cuplu maxim de 600 Nm, trimis doar punţii din spate. Blocul motor este realizat din fontă grafitată, un material mai durabil decât fonta cenuşie, care răspunde mai bine la frecări şi utilizare intensă la temperaturi. Sistemul turbo este compus din două turbine, una cu geometrie fixă şi una variabilă, activitatea acestora fiind determinată într-o anumită plajă de turaţii.

Unităţile benzinare au o configuraţie V8 şi dispun de o cilindree de 5 litri. Ceea ce le distinge nu este doar numărul cailor putere, versiunile oferind 385 şi 510 cai putere, ci şi modul de lucru, primul fiind un motor atmosferic, iar cel de-al doilea fiind dotat cu supraalimentare şi compresor mecanic.

Dinamica unităţilor pe benzină este incomparabilă cu cea a motorului turbodiesel de 275 de cai putere, diferenţele de performanţă fiind majore.

Performanţa nu poate decât să fie împletită cu o echipare de excepţie – astfel că luxoasa limuzină britanică vine cu suspensii pneumatice şi cu taraj variabil, sistemul de dinamică adaptivă, de control activ al diferenţialului ce poate evidenţia calităţile naturale ale noului Jaguar XJ în materie de manevrabilitate şi ţinută de drum.

La acestea toate se adaugă structura uşoară a caroseriei, sedanul de lux fiind mult mai uşor decât vechiul model.

La noul Jaguar utilizat masiv aluminiul şi magneziul, adoptându-se tehnologii spaţiale. Noua limuzină este mai uşoară cu aproape 150 de kilograme comparativ cu principalii săi concurenţi, consumul de combustibil şi emisiile fiind cele care au de beneficiat de pe urma acestui avantaj. Greutatea scăzută împreună cu peste 50% din materiale reciclabile îl ajută pe noul XJ să realizeze o economie echivalentă cu 3 tone de CO2 pentru fiecare maşină.

Ca dimensiuni, sedanul de top de la Jaguar este mai generos decât vechiul XJ, dar nu într-atât de generos încât să impresioneze. Designerii s-au jucat cu proporţiile maşinii astfel încât să pară mai confortabilă şi spaţioasă decât în realitate. Noul Jaguar XJ este cu 5 cm mai lung decât vechiul model şi este disponibil în două versiuni. Varianta normală şi cea cu ampatament mărit ce adaugă 12,5 cm între axe, transformând compartimentul pasagerilor într-un adevărat “sector de confort”.

 

Interior

Jaguar XJ se poate lăuda cu un lux desăvârşit la interior. La fel ca şi exteriorul, habitaclul inspiră eleganţă. Inserturile din lemn, pielea fină şi tehnologiile moderne se completează reciproc, reţeta utilizată de Jaguar având drept rezultat final un climat relaxant. Lumina naturală inundă interiorul printr-un pavilion panoramic, senzaţia de spaţialitate fiind puternic amplificată. Adoptarea plafonului din sticlă s-a dovedit o soluţie potrivită pentru a conferi supleţe şi excelente calităţi aerodinamice.

Nobleţea mărcii Jaguar este subliniată prin fiecare detaliu, habitaclul fiind dominat de materiale fine din piele şi lemn combinate cu inserturi din crom.

Toate datele privind motorul sunt afişate în mod virtual, însă în maniera clasică folosind ceasuri rotunde. Consola centrală face corp comun cu tunelul median, schimbătorul cutiei automate fiind un simplu buton rotativ. Gurile de ventilaţie cromate sunt rotunde, şi poziţionate deasupra unui ecran multifuncţional.

Jaguar oferă cinci nuanţe diferite pentru piele şi trei pentru ornamentele din lemn.

Noul Jaguar XJ înlocuieşte precedenta generaţie cu o carieră începută în 2003 şi încheiată în 2009.

Cu 800.000 de exemplare construite până în prezent, XJ se numără printre cele mai celebre limuzine din toate timpurile. Primul model s-a lansat în 1968, fiind considerat drept cel mai frumos şi mai rafinat automobil de lux cu veleităţi sportive.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Jaguar XJ înseamnă lux fără frontiere.
Dezmembrări Camioane Suceava •  •  •  •  •  •  • 
 Vizualizări articol: 819 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jaguar XJ înseamnă lux fără frontiere0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Auto

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei