BMW își declină competențele în materie de ecologie prin două tehnologii: EfficientDynamics și ActiveHybride. Dacă prima cuprinde deja mai toată gama de modele, cea de a doua începe deja să-și consolideze poziția. Trecerea la hibride, un pas cât se poate de firesc pentru BMW, s-a produs mai întâi la „vârf”, Seria 7 și X6 fiind primii beneficiari ai sistemului de propulsie alternativ.
Din avantajele motoarelor hibride încep să guste pe rând și modele aflate pe o treaptă ierarhică inferioară. Ne referim la Seria 5, model care urmează să înglobeze în viitorul nu foarte îndepărtat sistemul ActiveHybrid.
Un concept premergător versiunii de serie va fi dezvelit la Geneva, alături de noul Seria 5 prezentat de asemenea în premieră la un salon auto. Prototipul afișează câteva modificări la exterior, cele mai vizibile fiind la partea frontală și jante.
Sub capotă se află un motor pe combustibili fosili de 306 cai putere, ajutat la nevoie de un propulsor electric de 54 de cai putere. Cuplul motor dezvoltat de acesta îi permite mașinii să ruleze în mod 100% electric la viteze reduse, iar când acul vitezometrului pulsează spre mijloc sarcina de a propulsa revine unității V6 pe benzină. Întregul ansamblu hibrid reușește să fie cu 10% mai economic decât versiunea de motorizare disponibilă pe BMW 535i. Pentru a reduce consumul de combustibil și din alte direcții, inginerii au conceput un sistem ce poate urmări direcția de deplasare a mașinii, cu posibilitatea de a prevedea traseul parcurs. Aceasta se face cu ajutorul unui sistem GPS, care poate regla eficiența sistemului hibrid anunțând
din timp locul unei posibile staționări în trafic sau a unei secțiuni de drum întinse.