Porsche a acceptat cu greu prezenţa unui diesel pe maşinile sale. Pentru purişti aceasta a echivalat cu o încălcare a tradiţiei pe care s-a clădit faima brandului german. Spre satisfacţia unora, insolita apariţie a lui Cayenne Diesel declanşează o reacţie în lanţ, alte câteva modele urmând să primească propulsoare turbo pe motorină.
Luxosul Panamera dar şi următoarea generaţie Boxster vor beneficia de un agregat turbodiesel, mult mai economic decât unităţile pe benzină folosite pe versiunile de intrare ale ambelor modele.
Noua serie Boxster este prevăzută să apară peste doi ani şi va include pe lângă motorizările clasice şi o variantă diesel. Sportivul model de două locuri va utiliza un motor V6 de 2,7 litri de origine Audi cuplat la o cutie semi-automată PDK cu 6 trepte.
Propulsorul va dezvolta aproape 200 de cai putere şi un cuplu maxim de 500 Nm. Echipat cu tehnologia de injecţie common-rail şi filtru de particule motorul va putea respecta normele de poluare Euro 6.
Producătorul german ţine totuşi să-i liniştească pe fanii acestui model spunând că nu propulsorul diesel va fi destul de apropiat ca performanţe de versiunile pe benzină. Momentan nu se pune problema extinderii gamei de motoare diesel la alte modele, însă mulţi sunt conştienţi că Porsche nu se va putea ţine de cuvânt.
Cum motorizările diesel sunt astăzi mai puţin poluante decât cele pe benzină, singura şansă pentru ca Porsche să reziste pe piaţă în contextul unor norme care limitează drastic emisiile sunt două: fie propulsoare pe injecţie directă de litraj mai mic, fie agregate diesel.