Volkswagen a greşit socotelile, iar efectele nu vor întârzia să apară. Deocamdată, doar o amânare de jumătate de an pentru debutul mult lăudatului Up! şi costuri suplimentare de dezvoltare.
Construită pe o platformă unică, buburuza germană era programată să apară anul viitor, însă decizia de a nu mai produce automobilul în configuraţia cu tracţiune spate, a dat peste cap toate socotelile. Se pare că inginerii au ajuns la concluzia că dezvoltarea unei astfel de platforme este nu doar mai costisitoare dar şi mai puţin pretabilă citadinei ce se va naşte la uzina din Bratislava, Slovacia unde vor fi investite peste 300 de milioane de euro pentru producţia de vehicule mici din aşa numita categorie New Small Family.
Soluţia cea mai convenabilă este până la urmă o configuraţie cu tracţiune faţă pentru citadina Up!, aşa cum au majoritatea automobilelor Volkswagen. Din acest motiv, producătorul s-a văzut nevoit să decaleze data debutului. Modelul de oraş va sosi în prima jumătate a anului 2011, declară Martin Winterkorn, directorul executiv Volkswagen.
Între timp, inginerii lucrează de zor la o platformă modificată a conceptului Up!, care va fi livrat numai cu tracţiune pe faţă. Aceasta va conferi multiple avantaje, deoarece Volkswagen va putea utiliza în procesul de producţie, componente de la alte modele din gama actuală, în schimb interiorul maşinii va fi mai mic decât cel în cazul versiunii cu motor spate. Vehiculul mini va „intra în pâine” la o bună perioadă după ce principalii săi rivali Fiat Topolino şi Toyota iQ vor prinde rădăcini pe piaţa europeană. Volkswagen intenţionează să comercializeze în primul an circa 500.000 de exemplare Up!. Vor fi lansate în primă fază două variaţiuni pe tema minicarului german: Space-Up! - un minivan de 5 locuri şi Space Up! Blue - un model ecologic alimentat cu energie electrică provenită de la baterii solare şi pile de hidrogen.