Mazda a adus la Geneva două modele din aceeaşi gamă dar poziţionate la extreme. În primul rând: Mazda3 MPS, vedeta standului mărcii japoneze, modelul sportiv care va juca rolul versiunii de top. Aceasta urmează să înlocuiască din luna septembrie generaţia curentă disponibilă pe piaţa europeană din vara anului 2006.
La fel ca şi actualul model, Mazda3 MPS dispune de un motor turbo de 2,3 litri cu tehnologie de injecţie DISI (Direct Injection Spark Engine). Unitatea se alimentează pe benzină şi produce 260 de cai putere la 5.500 de rotaţii. Cu ajutorul unei cutii manuale în şase trepte, cuplul motor maxim de 380 Nm disponibil la 3.000 de rotaţii este livrat exclusiv punţii faţă. Mazda3 MPS accelerează de la 0-100 km/h în doar 6,1 secunde şi atinge o viteză de vârf de 250 km/h. În ciuda performanţelor realizate, consumul se menţine la un nivel acceptabil, sportiva japoneză având un consum de 9,7 litri/100 km. Mazda susţine că noul model consumă în medie cu 0,5 litri/100 mai puţin decât precedenta generaţie. Graţie optimizărilor aduse agregatului turbo, sportivul hatchback îndeplineşte normele de poluare Euro 5.
Poziţionat în segmentul compactelor, noul model japonez vine echipat cu un kit care sporeşte agresivitatea dar şi performanţele dinamice ale maşinii.
Mazda3 MPS se individualizează prin gura de aerisire montată pe capotă, liniile cromate de la nivelul grilei faţă, praguri mai generoase, eleron spate, două ţevi de eşapament cromate, jante de 18 inch din aliaj uşor.
Caroseria a primit ranforsări suplimentare, care au crescut rigiditatea maşinii şi, aşa cum era de aşteptat, pe lista dotărilor figurează suspensii sportive, direcţie electro-hidraulică asistată şi un sistem de frânare foarte eficient.
Interiorul este garnisit cu inserturi de natură sportivă şi tapiţerie în culorile roşu şi negru. Se evidenţiază în primul rând calitatea materialelor folosite, cu finisaje lucrate într-o manieră premium.