Cu peste 1,46 de milioane de unităţi vândute în întreaga lume, minicarul Ford se numără printre cele mai apreciate automobile din segmentul A. Prima generaţie s-a lansat în 1996 şi s-a bucurat de un succes imens în Marea Britanie şi Germania. Spre diferenţă de vechea serie, următoarea generaţie preia din ultimele modele Ford, designerii aducând limbajul de design la un numitor comun pentru toată gama.
Noul Ka este superior vechiului model din toate punctele de vedere, designul, tehnica şi dotările fiind total diferite. La partea de propulsie se regăsesc motorizări ce respectă normele Euro 5. Clienţii vor putea opta pentru unitatea pe benzină Duratec de 1,2 litri, ce produce 69 de cai putere - nivel emisii sub 120g/km şi un motor diesel Duratorq, o premieră pentru Ka, de 1,3 litri, care generează 75 de cai putere - consum mediu declarat fiind de 4.2 litri/100km.
Minicarul Ford măsoară 3,62 m lungime, 1,66 m lăţime şi 1,51 m înălţime, dispune de o caroserie în 3 uşi şi un portbagaj generos pentru un model de clasă mică al cărui volum este de 224 de litri. Citadina Ovalului Albastru perpetuează calităţile fundamentale ale primei generaţii - dimensiuni compacte, aspect stilat, dinamică deosebită, reliefate într-o nouă prezentare. Inginerii au optimizat la maximum suspensiile, direcţia şi şasiul pentru ca maşină să aibă un comportament dinamic şi o ţinută stabilă.
Interiorul maşinii pune accent, ca şi la exterior, pe filozofia „kinetic design”, ce asigură un aspect modern, plin de prospeţime, componentelor din habitaclu.
Ford Ka va avea două niveluri de echipare, Ambiente şi Titanium, cu o listă interesantă de dotări standard şi opţionale. Noul model de oraş de la Ford vine pe pieţele europene la un preţ de bază sub 10.000 de euro. În Austria noul Ka va costa 9600 de euro, în Germania 9750 de euro în timp ce pe piaţa spaniolă modelul va costa 9900 de euro. Pentru piaţa românească nu sunt cunoscute nici preţurile şi nici data debutului.