Vedeta standului a fost fără Scirocco Studie R, un concept care a atras ca un magnet vizitatorii sosiţi în număr record la Bolgna Motor Show. Maşina se inspiră din versiunea de performanţă Scirocco GT24, care a câştigat prima poziţie la clasa compact-coupe, în cursa de anduranţă din Germania, organizată în luna mai, pe circuitul Nurburgring. Intenţia germanilor a fost de a prezenta publicului de la salon o prefaţă la o posibilă versiune de stradă a maşinii de curse GT24, fireşte adaptată estetic şi tehnic.
Din păcate cei care s-au aşteptat ca Volkswagen să facă promisiuni pe tema unui viitor model de serie s-au înşelat. Producătorul nu a spus concret ce se va întâmpla mai departe cu acest prototip, lăsând fanii, dar şi cei care au pus deja ochii pe Scirocco Studie R, să fiarbă în aşteptarea unui răspuns. Printre informaţiile care, totuşi, au putut fi făcute publice sunt şi cele legate de partea tehnică. Sub capotă lucrează un motor de 270 de cai putere, care trimite întreaga sa energie punţii faţă, prin intermediul unei cutii automate cu 6 trepte. Performanţele agregatului nu au fost comunicate. însă Volkswagen a ţinut să afirme că motorul furnizează putere de propulsie extrem de agresivă.
O serie de componente ca arcurile, etrierele cu 4 pistonaşe şi sunetul eşapamentul au fost adaptate pentru nivelul acestui concept, în schimb capota cu două fante de aerisire, secţiunea frontală cu prize de ventilaţie generoase, blocurile optice bi-xenon şi difuzorul spate au fost rămas neatinse pentru a conferi conceptului o imagine cât mai dinamică, eleronul poziţionat pe capătul plafonului, întregeşte aspectul sportiv al conceptului. Volkswagen, în calitate de oaspete, a ţinut să lase o impresie frumoasă nu numai vizitatorilor ci şi gazdelor - organizatorii Salonului Auto de la Bologna, nemţii aducând un mic omagiu prin afişarea culorilor verde-alb-roşu, drapelul Italiei, în dreptul roţilor faţă.
Scirocco Studie R dispune de jante de 19 inch, din alumniu polisat, cu un design unic şi un interior ce abundă în elemente de natură sportivă, de la scaunele Recaro, tapisate cu piele Nappa, la volanul sport, la inserturile din aluminiu şi cele care imită fibra de carbon. Culoarea care predomină în habitaclu este negrul, în timp ce exteriorul este dominat de un alb perlat. Se pare că şi Volkswagen agrează contrastul alb-negru, mereu la modă, şi tot mai des întâlnit la maşinile sportive.