Seat este afectat de lipsa unui adevărat vârf de gamă. De anul viitor, situaţia se va schimba, spaniolii fiind singurii din cadrul familiei VAG, Volkswagen Group, care nu dispun de un model în clasa medie, un mare handicap pentru ei, spun oficialii acestei companii. Încă de anul trecut Seat a dezvăluit planurile sale de dezvoltare a unei berline care să ocupe un loc în segmentul D, producătorul prezentând doar o schiţă realizată în creion a unui model denumit “Protecto”. La rândul său Erich Schmitt, preşedintele Seat, a vorbit despre lansarea două noi modele în 2009, printre care şi un sedan de talie medie ce urmează să concureze cu Volkswagen Passat şi Skoda Superb.
Viitoarea maşină de familie este în lucru de câteva luni şi, potrivit ultimelor date furnizate Seat, estetica va fi influenţată de linia vechii generaţii Audi A4 de la care va împrumuta şi o parte din componente. “Aceasta poate să nu pară o apropiere convenţională faţă de designul Audi, dar credem că brandul Seat se va remarca rapid în acest sector competitiv, dacă primul model pe care-l oferim va fi o dovadă a calităţii şi fiabilităţii” spune Luc Donckerwolke, fostul designer şef la Seat şi actualul director de design la Audi. „Fiind bazat pe vechiul A4, fără îndoială că aşa va fi” conchide oficialul.
În ciuda celor declarate, Erich Schmitt a făcut o precizare importantă spunând că viitorul model va fi puntea de trecere spre un limbaj de design foarte expresiv, ce va păstra linia sport specifică Seat. Sedanul Protecto este considerat noul ambasador al mărcii spaniole şi totodată cel mai puternic vector de imagine.
Potrivit unor surse apropiate producătorului, sedanul de clasă medie îşi va face apariţia la Salonul Auto de la Paris, urmând ca în martie 2009 să ajungă la concesionari. Seat nu a confirmat dar nici nu a negat zvonul, în schimb a spus că modelul din segmentul berlinelor medii va fi asamblat la uzina Martorell lângă Barcelona, acolo unde este concentrată aproape 90% din producţia modelelor Seat.
Constructorul de automobile spaniol preconizează un volum de vânzări de 40.000 de unităţi anual.