Suzuki caută să fie atractiv şi pe segmentul citadinelor. Dacă până acum oferta lor includea doar gama binecunoscutului Swift, începând de anul viitor ea se va îmbogăţi cu încă un model.
Alto va încerca să atragă clientela unor vehicule cu destinaţie urbană, vehicule de marcă precum Fiat 500, Hyundai i10, Opel Agila, Ford Ka şi Toyota Aygo. Automobilul nu este nicidecum o noutate absolută, el fiind cunoscut europenilor încă din anul 1979 când debuta ca model de buget la Suzuki. În anul 2002 a fost întreruptă producţia pentru Europa, automobilul de oraş fiind fabricat în continuare în India - pentru piaţa locală, acolo unde acum se bucură de cea mai mare notorietate, fiind de fapt lider în clasamentul de vânzări.
Noua generaţie Alto îşi va face simţită prezenţa abia anul viitor şi mizează în special pe valori ca dinamism, consum scăzut de carburant şi emisii de noxe reduse. Din punct de vedere estetic, citadina Suzuki este mai puţin originală la partea frontală, în dreptul blocurilor optice ce se aseamănă cu forma farurilor de pe Citroen C1 şi Kia Picanto. Capota scurtă, spoilerul faţă integrat, grila motor de dimensiuni apreciabile schimbă registrul stilistic cu care ne-a obişnuit în ultima perioadă marca japoneză.
Este posibil ca Alto să fie promotorul unui nou limbaj de design, care să păstreze tenta sportivă şi aerul tineresc al ultimelor creaţii semnate de Suzuki.
Lipsa unor fotografii cu spatele maşinii ne dă de gândit, dar poate că intenţionat aceste detalii sunt ţinute, încă, la secret.
Din păcate, Alto a pierdut din savoarea prototipului A-Star din care derivă, linia sportivă şi dinamica exteriorului nemafiind puternic pronunţate.
Sub capotă se află un motor din aluminiu cu o capacitate de 1000 cmc, ale cărui performanţe nu au fost comunicate. Unitatea funcţionează pe benzină şi respectă normele de poluare Euro 5.
Japonezii intenţionează să producă două versiuni Alto. Prima va fi un model low-cost destinat pieţei indiene dar şi celor emergente din Asia şi America de Sud. Cea de a doua va fi construită special pentru piaţa europeană şi ar putea fi livrată pentru prima oară şi în America de Nord.
Noul Alto va fi expus în premieră mondială la Salonul Auto de la Paris la începutul lunii octombrie.
Pentru a fi competitivi pe un segment aflat în plină expansiune, japonezii vor trebui să se poziţioneze cu noul minicar în clasa automobilelor de 10.000 de euro. A şaptea generaţie va fi disponibilă doar în varianta de caroserie hatchback în cinci uşi.
Deşi Suzuki nu a oferit informaţii legate de momentul debutul, acesta ar trebui să aibă loc în prima parte a anului 2009.