Ford este trup şi suflet pentru automobilul global.
O demonstrează chiar noul Fiesta, primul model care va afişa aceeaşi identitate estetică pe majoritatea pieţelor lumii.
„Acelaşi automobil pentru toată lumea” pare să fie deviza sub care va lucra de acum încolo gigantul american. Declaraţia lui Joe Bakaj, vicepreşedinte al departamentului de dezvoltare Ford Europe, este elocventă: „Mai mult decât oricând, suntem interesaţi să extindem gama noastră de produse globale. Fiesta deschide drumul pentru alte automobile extraordinare destinate clienţilor din întreaga lume. Vehiculele se află deja în plin proces de dezvoltare misiune de care se va ocupa Ford Global Product Development”.
Dacă până mai ieri americanii refuzau să-şi vândă marfa folosind un design unic, din dorinţa de a oferi automobile adaptate locului, astăzi compania merge pe o direcţie cu totul diferită.
Cu ocazia Salonului Auto de la Beijing, Ford a lansat noua generaţie Fiesta pe piaţa chineză, model care în proporţie de 99% este unul şi acelaşi cu modelul ce a debutat în martie 2008 la Geneva.
Interesant este că în China a fost prezentată publicului Fiesta S, o versiune sport, prima de acest fel pentru micul vehicul din clasa B. Ford a surprins pe toată lumea lansând un model de performanţă, însă susţine că, în sectorul său de activitate, Fiesta are foarte puţini rivali ce dispun de o variantă sport.
Din punct de vedere stilistic, diferenţele dintre Fiesta şi Fiesta S se pot observa la grila trapezoidală a motorului (lipsa baghetei cromate), braţul oglinzilor retrovizoare (vopsit în negru) şi eleronul de lunetă.
Cu un limbaj de design preluat de la S-MAX şi Mondeo, micul vehicul este o apologie frumos nuanţată la adresa design-ului kinetic. Noua Fiesta S, dar şi versiunea obişnuită Fiesta vor fi asamblate în China spre sfârşitul acestui an.