Geely este primul constructor de automobile independent şi încă unul din puţinii de acest fel din Republica Populară Chineză.
În anul 1986 manufacturierul se ocupa cu producţia de frigidere, trei ani mai târziu a trecut la materiale decorative, iar în 1994 a intrat în industria de maşini, fabricând motociclete şi componente.
Salturile bruşte de la o activitate la alta nu au afectat imaginea chinezilor de la Geely pe o piaţă cu peste 1,1 miliarde de consumatori. Surprinzător, în anul 1998 apare şi primul lor vehicul pe patru roţi, iar cinci ani mai târziu au început să exporte toată gama.
Geely este un nume care abia acum îşi încearcă norocul în Europa şi America Nord, însă cu siguranţă Salonul Auto de la Beijing, ce se ţine din 20 aprilie pentru presă şi din 22 aprilie pentru publicul larg, va marca un nou început ce va definitiva evoluţia sa ulterioară.
Motorshow-ul din capitala Chinei va fi gazda câtorva premiere absolute, printre care enumerăm şi debutul istoric al primului model de performanţă produs şi dezvoltat de chinezi.
Geely GT, aşa se numeşte sportivul automobil ce va fi expus la Beijing în faţa unui public atras de tot ce este nou şi la modă.
Maşina chinezilor este doar un concept ce prefigurează un vehicul cu linii savuroase, un model uşor excentric şi frumos în acelaşi timp dar care nu este nici pe departe original.
„Cusut” după vestimentaţia unor sportive clasice din gama Nissan, Pontiac şi Chrysler, modelul chinezilor este un exerciţiu de talent şi măiestrie.
De oriunde s-au inspirat designerii, Geely GT este totuşi o realizare importantă, un rezultat remarcabil, incomparabil mai bun, excelent, în raport cu restul de kitsch-uri motorizate „made in China” ce ne-au trecut prin faţa ochilor.
Geely nu a furnizat nici o informaţie referitoare la mecanica şi tehnologiile conceptului său. Ştim doar că prototipul are o lungime de 4,9 metri, iar versiunea de serie va fi denumită Geely Tiger.