Audi face ultimele pregătiri pentru o sărbătoare în familie. Constructorul de automobile premium vrea să marcheze printr-un eveniment special împlinirea a 25 de ani de la utilizarea sistemului de tracţiune integrală permanentă, denumit Quattro, pe modelele sportive.
Iată un bun motiv pentru a petrece câteva ore în compania unor automobile care au făcut istorie şi care încă mai trezesc amintiri plăcute din perioada de pionierat a tracţiunii 4x4 la Audi.
Între 26 şi 30 martie 2008, fabricantul german va organiza o expoziţie la centrul Techno Classica din Essen unde vor putea fi admirate automobilele de competiţie care au repurtat numeroase victorii în campionatul mondial de raliu. Alături de acestea vor figura şi versiunile de serie cu tracţiune integrală, cărora li s-au dat dreptul de circula nestingherit pe drumurile publice.
Primul exemplar dotat cu un astfel de dispozitiv mecanic a fost Audi 80, un model cu o construcţie specială, dezvoltat de divizia de performanţă Audi Sport, ce beneficia de un ampatament scurtat şi motor cu două axe cu came de 306 cai putere.
Maşina de curse a ajuns şi în producţia de serie în anul 1984, germanii oferind spre vânzare o ediţie limitată Audi Quattro Sport. Din 214 exemplare asamblate la uzina din Ingolstadt, doar 140 mai circulă la ora actuală în întreaga lume.
Bolidul s-a vândut la un preţ de 200.000 de mărci germane bucata. Vizitatorii şi invitaţii la această manifestare vor primi 333 de modele Audi Quattro Sport realizate în miniatură la o scară de 1:43.
Audi este în prezent producătorul nr.1 în lume de automobile premium echipate cu sisteme 4x4. Conform ultimelor statistici, aproape 40% dintre versiunile reprezintă autoturisme dotate cu tracţiune integrală Quattro.