Volkswagen impresionează la Geneva.
Standul său abundă în noutăţi, mare parte din ele premiere absolute. Printre acestea se numără şi un model ecologic echipat cu un motor diesel-electric.
Era şi normal ca Golf să fie primul moştenitor de drept al tehnologiei hibride concepute de constructorul german, ştiut fiind faptul că maşina supermini este cel mai bine vândut vehicul Volkswagen.
Noul model este în momentul de faţă un prototip îmbrăcat în vestimentaţia actualei generaţii Golf. Cei ce aşteptau ca hibridul să ia formele viitorului Golf 6, s-au înşelat, producătorul anunţând cu doar două zile înainte că hibridul este construit pe trupul lui Golf 5.
În ceea ce priveşte fişa tehnică, lucrurile sunt foarte clare. Aşa cum vă anunţam ieri, propulsia modelului Volkswagen este formată din unitatea turbodiesel cu trei cilindri ce generează 75 de cai putere şi un motor electric de 27 de cai putere, alimentat de la un set de baterii Nichel-Metal Hidrid, montat în zona portbagajului. Agregatul diesel este capabil să furnizeze un cuplu maxim 126 Nm la 3800 rpm, valori care demonstrează că scopul strict personal pentru care a fost creat Golf TDI Hybrid Concept este unul care reflecte performanţele în materie de economie de carburant şi protejare a mediului. Emisiile de noxe sunt tăiate la 89 de grame pe kilometru, iar consumul se situează la un nivel excelent de doar 3.4 litri la 100 de kilometri parcurşi.
Cele două propulsoare nu vor colabora doar în momentele de relaxare a trenului rulant, situaţie în care motorul electric va prelua sarcina de menţine vie activitatea de propulsie. Volkswagen susţine că grupul propulsor poate opera şi în sistemul combinat, cu ambele motoare în stare de funcţionare, moment în care motorul electric va stoca energia generată în timpul frânării, utilizată mai târziu ca energie electrică.
Golf TDI Hybrid Concept are tracţiunea doar pe puntea faţă, dispune de o transmisie automată cu 7 trepte şi dublu ambreiaj de tip DSG şi 7 trepte şi de un sistem automat Stop-Start ce decuplează motorul diesel când vehiculul este staţionat în trafic (de exemplu la semafor sau în ambuteiaje).
Deşi viteza maximă cu care se deplasează prototipul hibrid nu a fost precizată, modelul de serie nu va fi un vehicul pe care să-l „alergi” după bunul plac. Golf TDI Hybrid Concept este prevăzut cu aceleaşi modificări tehnice ca şi versiunile Bluemotion, respectiv pneuri cu o rezistenţă scăzută la rulare şi presiune majorată, trepte de viteză mai lungi, îmbunătăţirea aerodinamicii prin modificarea grilei motor şi gărzii la sol, suspensii coborâte.
Volkswagen a precizat că vehiculul în cauză va intra în producţia de serie la sfârşitul lui 2009, urmând ca peste un an să ajungă la concesionari.
( 5 mar 2008, 11:17:52
VW va prezenta GOLF 5 Variant 4Motion, GOLF 5 Hybrid, Passat CC si VW Scirocco.