Dacia ştie ce-i mai bine pentru copilul minune Logan şi potenţialii săi consumatori.
Pentru a satisface o clasă de clienţi destul de numeroasă în România, persoanele cu venituri mici, fabricantul român a lansat anul trecut în primăvară, versiunea Logan pe benzină-GPL (gaz petrol lichefiat).
Logan GPL este disponibil doar pentru versiunea berlină cu motor de 1.4 litri şi va fi disponibilă în versiunile de echipare Preference şi Laureate.
Noua motorizare benzină - GPL are o autonomie de drum de peste 1.500 km şi este mai ecologică decât unitatea pe benzină 1.4MPI, cantitatea emisă de noxe scăzând cu 18%.
Performanţele privind demarajul sunt uşor afectate, la fel ca şi reprizele până la schimbarea treptelor. Logan GPL nu este o „maşină de fugă” ci doar un model ales pe criterii ce ţin strict de bugetul personal.
GPL este un carburant a cărui utilizare oferă o siguranţă deplină. Instalaţia specifică este supusă unor reglementări severe la nivel european. Rezervorul GPL este realizat dintr-un material deosebit de rezistent, echipat cu cinci dispozitive de siguranţă, testat la 550°C, conform standardelor în vigoare. Echipamentul pentru partea de GPL este realizat de Landi Renzo, lider mondial în domeniul sistemelor de propulsie cu alimentare alternativă. Preţurile de pornire pentru noile Logan GPL sunt de 8.000 euro pentru Preference şi respectiv 8.800 euro pentru Laureate.
Dacia nu a precizat dacă pe viitor intenţionează introducerea unui sistem similar şi pe vehiculele echipate cu motorul de 1.6 litri.
Peste 10 milioane de vehicule alimentate cu GPL circulă astăzi în lume, din care 150.000 în România. Odată cu comercializarea Logan GPL, Dacia îşi reafirmă grija permanentă pentru protecţia mediului înconjurător, lansând vehicule cu emisii poluante reduse, mai ecologice şi mai economice.