Land Rover împlineşte anul acesta 60 de ani de activitate, petrecuţi în slujba maşinilor cu tracţiune integrală şi foarte bune abilităţi pe teren accidentat. Este un moment potrivit pentru a sărbători trecutul, de a saluta viitorul şi provocările sale.
Conceptul LRX, dezvăluit în urmă cu o lună la Detroit, face parte din acele provocări care în primul rând înseamnă respect pentru mediu şi resurse.
Prototipul este un produs al gândirii ecologice. Noul SUV emite mai puţine gaze, şi este construit din materiale reciclabile. Comparativ cu Freelander 2, studiul de design LRX este mult mai uşor, aspect ce favorizează reducerea consumului şi implicit a emisiilor. Mai mult decât atât, în traficul urban şoferul are posibilitatea de a conduce modelul în modul „eco” fără a face risipă de carburant. Exteriorul este o demonstraţie de inteligenţă ilustrată cu fineţe pe liniile moderne ce îmbracă silueta sportivă a noului LRX.
Calitatea premium este puternic reflectată şi la interior, chiar dacă s-au utilizat materiale obţinute prin procese ecologice, respectiv materiale vegetale pentru covoraşe şi materie primă secundară obţinută din reciclarea sticlelor PET folosită la panourile portierelor. Planşa de bord are puţine butoane, majoritatea comenzilor efectuându-se prin intermediul celor două ecrane LCD.
Prototipul Land Rover se alătură pionierului BMW X6 în clasa SUV-coupe, ultima revelaţie a designer-ului american Chris Bangle.
Bazat pe structura modelului Freelander 2, LRX se distinge de versiunea din care derivă prin faptul că umerii scurţi ai plafonului plonjează brusc pe spaţiul vitrat ce serveşte ca suport pentru acoperiş. Este mai scurt cu 7 cm şi mai scund cu 12 cm, iar garda la sol nu depăşeşte 13 cm. Dimensiunile sale, lungime 4,35 m şi înălţime de doar 1,55 metri, îl încadrează perfect pe LRX în spaţiul rezervat SUV-ului de talie medie.
„Conceptul s-a născut din pasiune pentru emblema Land Rover, dar este cu totul altceva, este relevant şi emoţionant, pentru că Land Rover nu a construit niciodată maşini obişnuite” spune Gerry McGovern, director de design. „LRX are o identitate pe care mulţi ar dori să o aibă, iar estetica exprimă perfect calităţile maşinii şi linia design subliniază filozofia noastră de viitor. Este un Land Rover confortabil pe şosea, dar care nu s-ar încumeta să îşi treacă roţile prin noroi” mai adaugă McGovern.