Audi plănuieşte ca în următorii şapte ani să lanseze un număr 15 noi modele pentru a-i putea atinge scopul propus în anul 2015, acela de a deveni producătorul premium nr.1 mondial. Din cifra amintită şi-au făcut deja apariţia, anul acesta, două vehicule: noul A4 şi Metroproject Quattro Concept, viitorul Audi A1. „Lista celor 15” include şi alte premiere absolute dar şi câteva repuneri pe picioare a unor vehicule trecute pe linie moartă. Unul dintre acestea este A2, citadină compactă cu o carieră nu tocmai strălucită în trecut. Viitoarea generaţie, cea de a doua, va sosi conform unor surse interne în preajma anului 2011 şi va fi concepută pentru a fura inimile clienţilor BMW Seria 1. Deşi până la momentul debutului preconizat misiunea de atac a luxosului BMW îi va reveni exclusiv lui A3, acesta va fi pasată peste patru ani compactului A2 deoarece A3 urmează să crească semnificativ în dimensiuni pentru a putea concura cu viitorul BMW Seria 2. Nu există încă informaţii concrete despre cum va arăta noua generaţie A2 însă designerii se vor inspira din liniile conceptului „Shooting Brake" expus în 2005 la Salonul Auto de la Tokyo. Sub aspect mecanic A2 va împărţi aceeaşi platformă cu Volkswagen Polo, model care va furniza propulsoarele diesel şi pe benzină şi transmisia. Mai mult ca sigur tracţiunea se va realiza integral permanent prin intermediul apreciatului sistem Quattro. Prima generaţie A2 a fost lansată în 1999 la doi ani după prezentarea oficială a conceptului în Germania. Până în iulie 2005 când a încetat producţia, Audi au vândut circa 175.000 de exemplare, cu mult sub aşteptările producătorului care estima iniţial 1.100.000 de unităţi în primii cinci ani.