Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 27 apr 2010 - Anul XV, nr. 96 (4387)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9764 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,65 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

"Salvaţi Copiii" a strâns 135.000 de euro din redirecţionarea a 2% din impozitul pe venit

Organizaţia "Salvaţi Copiii" a adunat, în 2009, suma de 134.569 de euro, prin redirecţionarea a 2% din impozitul pe venit, banii fiind folosiţi pentru a ajuta peste 500 de copii săraci sau bolnavi să meargă la şcoală şi la grădiniţă sau să primească vitamine.

La nivel naţional, în 2009 au fost strânse aproape 110 milioane de lei din redirecţionarea a doi la sută din impozitul pe venit. În ultimii cinci ani de aplicare, prevederea privind cei doi la sută a generat aproape 52 de milioane de euro, dintre care 50 de procente numai în 2009, iar numărul contribuabililor care şi-au exercitat dreptul de a direcţiona doi la sută din impozitul pe venit către o entitate non-profit crescând de la an la an, se arată într-un comunicat al organizaţiei.

În afară de Bucureşti, care se clasează pe primul loc cu peste 109.000 de direcţionări (109.452 contribuabili au direcţionat peste 18 milioane de lei), în 2009, judeţele cu cel mai mare număr de contribuabili care au optat pentru direcţionarea a doi la sută din impozitul pe venit corespunzător anului 2008 sunt Cluj (68.475 de contribuabili au direcţionat peste 8 milioane de lei), Timiş (52.992 de contribuabili au direcţionat aproape 4 milioane de lei) şi Iaşi (52.546 de contribuabili au direcţionat peste 6,3 milioane de lei). La polul opus se afla judeţele Giurgiu şi Ilfov (fiecare din ele cu puţin peste 6.000 de contribuabili care au direcţionat).

Cu banii atraşi prin campania doi la sută de anul trecut, "Salvaţi Copiii România" a oferit unui număr de 520 de copii săraci şansa de a merge la grădiniţă sau la şcoală. Astfel, 220 de copii din zone rurale au mers la grădiniţă, iar 180 de copii din Valea Jiului au avut asigurate masa, rechizitele, hainele şi educatorii pentru a participa la cursurile after school.

În plus, "Salvaţi Copiii" a asigurat suport nutriţional şi vitamine pentru 60 de copii bolnavi, infectaţi cu HIV, iar alţi 60 de copii refugiaţi au beneficiat de cursuri educaţionale de integrare în comunitate.

"Educaţia şi accesul la educaţie reprezintă una din priorităţile «Salvaţi Copiii România». În ultimii 10 ani, organizaţia noastră a ajutat peste 7.200 de copii să meargă la şcoală, iar anul acesta fondurile pe care le vom atrage prin campania doi la sută vor fi utilizate pentru cărţi, rechizite şi asigurarea sprijinului material şi educaţional pentru copiii dezavantajaţi, pentru a-i ajuta să meargă la şcoală. «Salvaţi Copiii» continuă, astfel, eforturile de integrare socială şi de prevenire a abandonului şcolar pentru copiii afectaţi de sărăcie", a declarat preşedintele executiv "Salvaţi Copiii", Gabriela Alexandrescu.

Românii direcţionează doi la sută din impozitul pe venit către sănătate (23,2% din direcţionări) şi serviciile sociale (10,7 la sută din direcţionări), acestea fiind domeniile sprijinite cu preponderenţă de către români, urmate de educaţie şi cultură.

La polul opus se află protecţia mediului (1,5 la sută din direcţionări) şi drepturile omului (1,2 la sută din direcţionări).

Principala motivaţie pentru care românii aleg să îşi exercite dreptul de a redirecţiona doi la sută din impozitul pe venit o constituie uşurinţa procesului, dar şi faptul că pot decide domeniul şi entitatea non-profit către care sunt direcţionaţi banii. Ataşamentul faţă de o anumită cauză se plasează pe locul al treilea în topul motivaţiilor de direcţionare, potrivit sursei citate.

În ceea ce priveşte sursele de informare privind prevederea de doi la sută, televiziunea şi presa scrisă conduc detaşat cu 64 la sută, respectiv 31 de procente din răspunsuri. Reţelele sociale (26,9 la sută) şi locul de muncă (25,1 la sută) se clasează pe următoarele poziţii. De altfel, interacţiunile de la locul de muncă reprezintă una din principalele motivaţii în direcţionarea a doi la sută din impozitul pe venit.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului "Salvaţi Copiii" a strâns 135.000 de euro din redirecţionarea a 2% din impozitul pe venit.
 Vizualizări articol: 646 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Salvaţi Copiii" a strâns 135.000 de euro din redirecţionarea a 2% din impozitul pe venit0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Actualitate national

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei