Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 26 mar 2009 - Anul XIV, nr. 70 (4056)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9764 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,65 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Raiffeisen face apel către clienţi să nu răspundă mesajelor care le solicită date confidenţiale

Raiffeisen Bank atenţionează clienţii să nu răspundă solicitărilor primite pe mail sau prin SMS privind datele personale sau informaţii confidenţiale, precum parole sau codul PIN, întrucât banca nu trimite astfel de mesaje de verificare sau alertare.

"Deoarece ne confruntăm din ce în ce mai des cu mesaje false trimise pe email ca venind din partea Raiffeisen Bank, vă informăm că banca nu trimite sub niciun pretext pe email sau SMS mesaje de verificare sau de alertare, conţinând formulare, programe ataşate sau redirecţionări către site-uri care să solicite datele personale sau informaţii confidenţiale. Aceste tipuri de mesaje vin de la adrese de mail contrafăcute sau inexistente cu scopul de a frauda persoana respectivă", se arată într-un comunicat al instituţiei de credit.

Banca face apel la clienţii care primesc astfel de mesaje să notifice acest lucru prin telefon sau mail, pentru a lua măsurile necesare de blocare a tentativelor de fraudă prin intervenirea rapidă pentru limitarea efectelor şi dezactivarea site-urilor respective.

"Primim sesizări privind astfel de mesaje atât de la clienţi ai băncii, dar şi de la persoane care nu sunt clienţii noştri. Pot să vă asigur că adresele de mail folosite de cei care pun la cale atacul nu sunt preluate din surse de informaţii deţinute de Raiffeisen Bank", a declarat, în comunicat, Radu Topliceanu, director în cadrul instituţiei de credit.

Clienţii mai multor bănci au fost supuşi în ultima perioadă unor atacuri de tip phishing, care presupune înşelarea încrederii persoanelor vizate, prin însuşirea unei false identităţi pe Internet, fără afectarea fizică/informatică a sistemelor instituţiei. Mesajele e-mail, transmise aparent din partea băncii şi destinate utilizatorilor de poştă electronică, sunt realizate astfel încât să poată fi considerate informări oficiale şi legitime ale băncii.

Anul trecut, Raiffeisen Bank a fost cea mai vizată instituţie bancară din România de atacurile phishing, cu 60%, fiind urmată de BCR (13%), BRD (10%), Piraeus Bank (8,5%) şi Banca Transilvania (8,5%), potrivit producătorului de soluţii de securitate informatică BitDefender.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Raiffeisen face apel către clienţi să nu răspundă mesajelor care le solicită date confidenţiale.
 Vizualizări articol: 312 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Raiffeisen face apel către clienţi să nu răspundă mesajelor care le solicită date confidenţiale0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Actualitate national

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei