Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 12 feb 2014 - Anul XIX, nr. 33 (5542)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9764 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,65 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

O restructurare cu succes

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Există şi momente dificile în ciclul de viaţă a unei afaceri. Pe perioada de criză mai ales, din ce în ce mai multe companii se restructurează. Unele reuşesc să o scoată la liman, altele mor mai repede decât dacă ar fi rămas la starea iniţială.

Cert este că o bună restructurare nu e un lucru simplu, nu doar le dăm oamenilor un brânci şi gata. Procesul este unul complex şi trebuie să obţinem un rezultat bun fără să renunţăm la prea multe resurse umane, resursa cea mai importantă a unei companii.

Iată câţiva paşi ce ar putea ajuta în finalizarea cu succes a unei astfel de activităţi neplăcute.

 

De unde poţi reduce

Reduceri de consumabile şi materii prime. Iată o altă sugestie de unde putem să strângem cureaua. Companiile consumă, consumă, consumă şi iar consumă. De câte ori nu v-aţi luat 10.000 de pixuri pe care le-aţi folosit puţin şi apoi le-aţi aruncat, tone de hârtie pe care aţi transformat-o în ciorne (la fiecare greşeală aţi mai printat o pagină, şi încă o pagină şi încă o pagină), aţi cumpărat lipici pe care nu l-aţi folosit niciodată, mape care stau prăfuite în magazie şi acum ş.a.m.d.. Aşadar, o sumedenie de firme achiziţionează de multe ori resurse de care nu au o strictă nevoie, doar pentru a avea din abundenţă din fiecare lucru care există pe piaţă, pe principiul ”poate într-o zi, va fi necesar”. E o greşeală să nu-ţi calculezi şi monetizezi corect necesităţile. Încercaţi să faceţi liste cât mai stricte şi veţi vedea cât de mult veţi economisi.

Reduceri în bugetul de marketing. Aici este un subiect delicat, pentru că publicitatea te îmbracă în notorietate şi te menţine pe piedestal. Dar în vremuri de criză, o tăiere a costurilor cu marketingul este foarte bine venită. Prin urmare, realizaţi mai puţine sau chiar deloc din următoarele materiale personalizate: agende, pixuri, mape, pliante, punguliţe, tricouaşe, etc! Analizaţi costurile reclamelor TV şi radio, investiţia atrage rezultatele dorite?

Actualizaţi site-ul lunar, ocupaţi-vă să fie cât mai atrăgător şi aveţi grijă ca oamenii din vânzări să fie cei mai buni. Este suficient pentru a nu vă pierde clienţii şi pentru a câştiga alţii noi.

Reduceri în bugetul de protocol. Pentru o perioadă n-ar strica să mai tăiaţi din bunătăţile pe care le serviţi clienţilor, precum, cafeluţe de cea mai bună calitate cu lapte sau frişcă, băuturi răcoritoare, diverse ronţăieli sau alte invenţii moderne. Gândiţi-vă în felul următor, sunt costisitoare şi nesănătoase. Ceaiurile şi apa cred că sunt suficiente pentru servirea clienţilor şi a partenerilor la întâlniri sau diverse şedinţe.

Reduceri salariale. Ei uite, un alt subiect delicat. Este greu să iei o asemenea decizie, dar este mai bine decât să arunci oamenii în stradă. Cheltuielile se pot reduce mult dacă apelaţi la această metodă, iar oamenii vor accepta pentru că înţelegem cu toţii în ce situaţie se află ţara. Dacă vrem să supravieţuim trebuie să ne mulţumim cu mai puţin o perioadă, până devenim din nou bogaţi şi fericiţi. 

Reducerea costului cu chiria. Foarte multe companii, care îşi au sediul şi/sau punctele de lucru în clădiri moderne au costuri enorme cu chiria. În ziua de astăzi imaginea contează într-adevăr, iar faptul că lucraţi într-o ”clădire verde” vă conferă o alură de corporatişti feroce, însă în momente de criză, cred că mai importantă decât imaginea, este calitatea produselor şi/sau serviciilor voastre. Prin urmare, găsiţi un loc mai puţin sofisticat şi economisiţi astfel o căruţă de bani.

Reduceri în bugetul de training. Cei mai buni manageri ştiu că oamenii lor sunt foarte motivaţi de programele de training. Ei bine, în momente dificile, puteţi renunţa la aceste programe. Cred că şi oamenii vor înţelege, ei vor fi bucuroşi că nu trebuie să se întâlnească cu acest cuvânt morbid ”disponibilizare”. Puteţi realiza training intern. Pentru că nu veţi mai avea ocazia o perioadă să faceţi noi angajări, vă puteţi încuraja personalul actual să lucreze în mai multe departamente. Pentru mine, cel puţin, acest lucru ar fi o comoară, să pot învăţa lucruri noi fără să plătesc pentru asta.

 

Ce strategii puteţi utiliza 

Orice soluţie care nu-i descurajează pe oameni, care le dă o speranţă, este binevenită. Important este să vă păstraţi cât mai mulţi dintre oameni.

Şomaj tehnic. Pentru firmele aflate în dificultate, şomajul tehnic este o soluţie bună când se doreşte plătirea salariilor măcar înr-un procent de 75%. Contractele de muncă sunt suspendate o perioadă până firma intră în normal, dar oamenii primesc ceva bănuţi pentru a-şi plăti la rândul lor rate la credite, întreţinere şi alte cheltuieli necesare supravieţuirii de zi cu zi.

Concedii fără plată. Înainte de a începe să vă reduceţi personalul la jumătate mai este o soluţie – concediile fără plată. Nu mai aveţi lucrări, nu mai încasaţi bani şi astfel nu aveţi de unde să vă plătiţi personalul, puteţi trimite oamenii productivi care nu au de lucru momentan în concedii fără plată pentru o perioadă. Puteţi păstra doar vânzările, licitaţiile pentru a încerca să obţineţi lucrări. Nu este câtuşi de puţin plăcut, însă este o speranţă, poate în scurt timp lucrurile se vor îmbunătăţi şi totul va reveni la normal.

Parteneriate avantajoase. De când sunteţi pe piaţă, cu siguranţă aţi reuşit să vă faceţi remarcaţi în rândul anumitor persoane influente. Încercaţi să le propuneţi o asociere. Nu ştiţi niciodată ce lucruri măreţe se pot naşte din puterea mai multor companii. Şi nu vă fie teamă să recunoaşteţi că n-o duceţi pe roze, nimeni nu se lăfăie în puf şi aur în zilele noastre.  Dar împreună, cine ştie, poate atingeţi culmile împlinirii.

 

Ce faceţi când vă reveniţi

Orientarea către alte obiecte de activitate. Dacă observaţi că domeniul în care activaţi n-o duce tocmai bine, încercaţi ceva nou, similar cu activitatea voastră, controlaţi piaţa şi vedeţi ce vi se potriveşte. Spre exemplu o firmă de proiectare se poate îndrepta către consultanţă pe fonduri europene. Multe proiecte pe fonduri europene necesită studii de fezabilitate, iar proiectanţii se pricep de minune în a elabora astfel de studii, aşa că n-ar fi rău deloc să intre cu dreptul în acest sector.

Învăţaţi să îmbrăţişaţi schimbarea uşor. Trebuie să înţelegeţi că aşa cum multe evenimente mai plăcute sau mai puţin plăcute au loc în viaţa noastră personală, aşa se întâmplă şi cu viaţa în afaceri. Schimbarea trebuie să vă fie prietenă şi nu duşman. Soluţii se găsesc, trebuie doar foarte bine căutate şi îmbrăţişate fără teamă, doar aşa vă puteţi dezvolta şi doar aşa puteţi trece peste momente cheie, de răscruce în viaţa profesională.

 

Nu uitaţi!

Restructurarea nu reprezintă doar disponibilizare, acesta este doar un mit. Există multe alte soluţii care să vă ajute să depăşiţi cu bine de o perioada dificilă. Nu este floare la ureche, nu fluieri şi totul revine la normal, însă nimic nu este imposibil. E o vorbă mai veche, am auzit-o parcă într-un film, dar ce bine sună ”Nu există probleme, ci doar soluţii”.

Mult succes!

Irina VELEA

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului O restructurare cu succes.
 Vizualizări articol: 1036 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
O restructurare cu succes0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei