La Galeria de artă a Universităţii „Ştefan cel Mare” Suceava a avut loc, la sfârşitul săptămânii trecute, vernisajul expoziției de pictură care reuneşte, sub genericul comun „Acasă”, expoziţiile „Amintiri în culori” şi „Libertatea artei”, ale tinerilor artişti plastici Mihaela Pavăl şi Cătălin Săraru.
Circumscrisă programului Zilelor Universităţii, prin care s-a marcat împlinirea a 25 de ani de când institutul pedagogic sucevean a devenit universitate, expoziţia, al cărei curator a fost preşedintele Asociației de Artă „Nicolae Tonitza” (TAG - Tonitza Art Group), Ana Maria Ovadiuc, a fost prezentată de conf. univ. dr. Sabina Fînaru.
Artiştii expozanţi şi-au etalat lucrările într-o desfăşurare vizuală compatibilă şi complementară
Artiştii expozanţi, care s-au format în cadrul Universităţii de Arte „George Enescu” Iaşi (avându-l ca îndrumător pe conf. univ. dr. Mihail Taraşi), şi-au etalat lucrările într-o desfăşurare vizuală compatibilă şi complementară, în care se remarcau grupaje de lucrări cu distilări memorialistice, studii de compoziţie şi exerciţii de aprofundare.
Dacă Mihaela Pavăl, care - prin această expoziţie - a revenit „Acasă”, în spaţiul matricial, şi-a intitulat lucrările „Covor floral”, „Năframă albastră”, „Fereastră - covor orange”, „Grădini destrămate”, „Întoarcerea acasă”, cu o secvenţă în care acordă o atenţie aparte „Camerei bunicilor” şi portretelor acestora, Cătălin Săraru, care se află la prima ieşire pe simeze, aflat aşadar pe un drum al căutărilor, se prezintă cu un „Interior de casă ţărănească” şi cu o „Bătrână la război de ţesut”, dar se remarcă prin două compoziţii care se conturează în jurul autoportretului.
„Doi tineri care au venit la Suceava cu speranţa unui sezon excepţional în pictură”
Mihaela Pavăl, aşa cum a subliniat Sabina Fînaru, „propune o situare individuală şi generică a vieţii omului în coordonatele de tip patriarhal” şi „fixează printr-o descripţie muzeistică arta ţesăturii”, iar Cătălin Săraru, care, pe de-o parte, „pastişează tablouri ale maeştrilor reinterpretându-le în manieră proprie” şi „mizează pe o ficţiune spectaculară”, formulează, pe de altă parte, „un ideal estetic al artei”, mizând pe „disciplina şi rigoarea cu care îşi construieşte discursul”.
„Doi tineri, doi ghiocei care au venit la Suceava cu speranţa unui sezon excepţional în pictură”, aşa cum a accentuat la final graficianul Mihai Pânzaru PIM, tineri artişti alături de care au venit membri ai familiei, prieteni şi colegi.
Cu prilejul acestui vernisaj, a fost editat şi prezentat de curatorul expoziţiei, Ana Maria Ovadiuc, albumul „Mihaela Pavăl”.