Grupul PSA s-a angajat încă de acum un deceniu în urmă să reducă drastic nivelul de poluare ale motoarelor diesel HDi. Soluţia implementată de francezi, cristalizată sub forma unui filtru activ de particule (FAP), s-a dovedit a fi nu numai eficientă dar şi-a găsit aplicare şi în rândul altor constructori de automobile.
FAP reţine şi arde particulele solide din gazele eşapate ale motoarelor diesel care astfel au emisii mai „curate”. Considerat un produs de înaltă tehnolgie, acesta a cunoscut o dezvoltare continuă caracteristicile fiind îmbunătăţite progresiv, principalul inconvenient al propulsoarelor pe motorină - emisiile de particule, fiind practic eliminat.
Dacă l-a început filtrul activ de particule necesita întreţinere, astăzi tehnologia cu filtru Octosquare şi aditivi de generaţia a doua elimină costurile de întreţinere. Regăsită astăzi pe majoritatea modelelor din gama Peugeot şi Citroen, mai precis pe 22 de vehicule, tehnologia FAP a devenit o componentă ecologică a motoarelor HDi, recunoscute pe plan mondial ca fiind cele mai „verzi” în termeni de reducere a emisiilor poluante şi a particulelor.
Astăzi la 10 ani de introducerea primul model cu filtru de particule, grupul PSA anunţă producţia maşinii cu numărul 3.000.000, echipată cu FAP. Automobilul asamblat la uzina Poissy din Franţa, este un model Peugeot 207 cu motor de 1,6 litri.