Ford a decis să renunţe la singurul brand premium din portofoliul mărcilor europene. Compania a anunţat că doreşte să vândă Volvo pentru o sumă de 6 miliarde de dolari.
Printre potenţialii cumpărători se află SAIC Motor Corporation, cel mai mare producător auto din China şi Hyundai. Se zvoneşte că Renault este de asemenea interesată de achiziţionarea mărcii scandinave, grupul auto francez neavând în portofoliu un brand premium.
Dacă Volvo va fi vândut, atunci diviza Premier Automotive Group din care au mai făcut parte Land Rover, Jaguar şi Aston Martin va fi desfiinţată. Volvo este ultima marcă auto de origine non-americană unde Ford încă mai deţine controlul total.
Conform ultimelor statistici Volvo a pierdut de 450 milioane de dolari pe fondul scăderii vânzărilor în T3 cu 24%. Divizia de automobile Volvo a fost achiziţionată de Ford în anul 1999 pentru suma de 6,4 miliarde de dolari.