miercuri, 10 iul 2024 - Anul XXIX, nr. 160 (8689)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9729 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,5749 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

„Făuritorii drumului de fier”(III)

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

„Băile din Vatra Dornei”

 

Dilele cele reci şi ploioase de la începutul lui Iunie au întărdiat deschiderea stabilimentelor noastre balneare. Dar şi burcutarii noştri sosesc mai târdiu ca altădată. Cu toate aceastea s’au terminat deja toate pregătirile pentru seson şi închirietorii odăilor, ca şi otelierii, asceaptă cu nerăbdare publicul de vară, preparaţiunile lor din acest an fiind acomodate pretenţiunilor celor mai diverse exprimate în vara trecută de către clienţii lor”.

„Gazeta Bucovinei”, Anul I, nr. 10, Cernăuţi, Duminică 2/14 Iunie 1891.

 

„Făuritorii drumului de fier”(III)

 

Eforturi cu adevărat îndrăzneţe s-au depus la construcţia tunelului de la Lucăceşti, în lungime de peste 400 de metri. Presiunea mare şi neuniformă a dealului prin pîntecele căruia constructorii creau cale liberă viitoarelor trenuri i-a pus uneori în situaţii foarte dificile. Au fost cazuri cînd munca lor de săptămîni în şir s-a văzut ţinută în loc. Cantităţi mari de pămînt humos se năpusteau vertiginos peste armături, iar lemnele de sprijin, în grosime de peste 50 de cm, erau făcute aşchii. Pînzele de ape subterane măcinau galeria surpînd porţiuni din tunel. Eforturile au fost încununate de succes. Din dealul peste care străbate şoseaua ce duce spre Humor s-au excavat 40.000 m.c. de pămînt, iar la construcţia tunelului s-au folosit peste 15.000 m.c. de beton. Acum dealul este încins de o puternică centură de oţel şi beton prin care vor trece trenurile decenii şi secole de-a rîndul”.

„Zori noi”, Anul XVIII, nr. 5124, Suceava, Miercuri 3 iunie 1964.

 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului „Făuritorii drumului de fier”(III).
 Vizualizări articol: 349 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
„Făuritorii drumului de fier”(III)0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Monitorul doreşte ca acest site să fie un spaţiu al discuţiilor civilizate, al comentariilor de bun simţ.
Din acest motiv, cei care postează comentarii la articole trebuie să respecte următoarele reguli:

1. Să se refere doar la articolul la care postează comentarii.
2. Să folosească un limbaj civilizat, fără injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, dacă acestea nu au legătura cu textul.
4. Username-ul să nu fie nume de personalităţi ale vieţii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greşeli, incoerenţă, lipsă de documentare etc.

Nerespectarea regulilor menţionate mai sus va duce la ştergerea comentariilor, fără avertisment şi fără explicaţii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinţă interdicţia accesului la această facilitate a site-ului.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei