Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 7 ian 2014 - Anul XIX, nr. 2 (5511)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9758 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6712 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   4 imagini |   ø fişiere video

Realitate evidentă

„Zidul Morţii”, un proiect prost pe un şantier abandonat

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Tragedia din a treia zi a lui 2014 de la „Zidul Morţii” de pe DN 17, la intrarea în Suceava dinspre Gura Humorului, şi faptul că patru oameni au murit zdrobiţi, în două accidente, de acest pilon construit în mijlocul drumului naţional-european, par să fi convins în sfârşit autorităţile că proiectul şoselei de centură, la intersecţia cu DN 17, este unul prost. Unii o recunosc oficial, în timp ce alţii evită să spună ceea ce este evident pentru toată lumea.

Chiar dacă, în mod cert, tragediile de la „Zidul Morţii” au avut în prim plan viteza neadaptată la condiţiile de drum, la fel de clar este că obstacolul amplasat în mijlocul unui drum naţional-european este nefiresc şi periculos.

 

Zona în care se află zidul, în şantier din 2008 

O mare problemă cu acest pilon pleacă de la faptul că zona se află în şantier din 2008.   Zidul de care s-au zdrobit patru oameni ar trebui să fie, conform proiectului, înconjurat de un sens giratoriu. Nici aceasta nu este o soluţie neapărat fericită, atâta timp cât intrarea în amenajarea rutieră este bruscă, iar proiectul nu prevede o intrare treptată, cu o lărgire a sensurilor de mers. Faptul că acum şoferii care vin dinspre Gura Humorului trebuie să vireze stânga, foarte strâns, pe lângă zid, este însă o problemă foarte mare. Practic, „Zidul Morţii” a rămas în faza de şantier, deşi de la tragedia cu trei morţi din noiembrie 2012 a trecut deja foarte mult timp.

Spre finele anului trecut s-a lucrat la sensul giratoriu, însă, brusc, la jumătate, lucrarea a fost abandonată.

 

Prefectul de Suceava: proiectul pentru construcţia respectivă este unul prost

Prefectul de Suceava, Florin Sinescu, a declarat că din punctul său de vedere proiectul pentru construcţia respectivă „este unul prost”. Florin Sinescu a ţinut să precizeze că încă de anul trecut au fost luate măsuri pentru semnalizarea suplimentară a acestui sens giratoriu. El a arătat că, dacă potrivit prevederilor legale semnalizările prin care se atenţionează apropierea de sensul giratoriu ar fi trebuit să se întindă pe o distanţă de 200 de metri, s-a luat decizia ca aceste atenţionări să fie montate pe o distanţă de 400 de metri pe ruta dinspre Gura Humorului spre Suceava. După ultimul accident în care un tânăr şi-a pierdut viaţa după ce s-a izbit cu maşina de stâlpul de susţinere a viitoarei şosele de centură, prefectul a declarat că „e de nedorit ceea ce se întâmplă. Dar în ceea ce priveşte montarea elementelor de siguranţă şi de prevenire, aceste măsuri au fost luate. Se pare că nu sunt suficiente, iar proiectul este prost. Trebuie găsită altă soluţie care să evite lucrurile acestea pe viitor”.

Florin Sinescu a subliniat faptul că din punctul său de vedere amplasarea pilonului care va susţine şoseaua de centură în mijlocul DN 17 este o greşeală de proiectare.

 

Intrarea în sensul giratoriu nu trebuie să fie atât de bruscă

Prefectul a mai adăugat că, din punctul său de vedere, în condiţiile menţinerii actualului proiect, o soluţie ar fi separarea benzilor de circulaţie de pe DN 17, dinspre Gura Humorului şi Suceava, prin scuaruri, pentru ca intrarea în sensul giratoriu să nu fie atât de bruscă.

„Una dintre variantele bune ar fi separarea celor două benzi de circulaţie. Vorbim de crearea unor benzi de circulaţie separate printr-un scuar cu parapet”, a spus Sinescu. El a precizat însă că o astfel de soluţie ar însemna un proiect separat, având în vedere că această investiţie ar urma să se realizeze pe DN 17, şi nu pe actualul traseu al şoselei de centură a Sucevei.

 

Sinescu propune montarea unui sistem de iluminat pe timp de noapte în zona „Zidul Morţii”

Pe de alt parte, prefectul Florin Sinescu a declarat ieri că sensul giratoriu de la intersecţia dintre şoseaua de centură a Sucevei şi DN 17 ar urma să fie iluminat pe timp de noapte. Florin Sinescu a făcut aceste precizări în urma unei şedinţe operative pe care a avut-o cu reprezentanţii Inspectoratului de Poliţie Judeţean, ai Inspectoratului Judeţean de Jandarmi şi ai Secţiei de Drumuri Naţionale Suceava, pentru găsirea unor soluţii în vederea creşterii siguranţei şoferilor în zona acestui sens giratoriu.

Florin Sinescu a spus că în urma şedinţei de ieri s-a stabilit ca în perioada imediat următoare să fie montate benzi rezonatoare, pe trei rânduri, dinspre Gura Humorului spre Suceava, suplimentarea lămpilor cu lumini intermitente, precum şi montarea unei benzi reflectorizante pe sensul giratoriu.

„Pe termen lung, în condiţiile menţinerii acestui proiect, pe care nu mai poţi să-l modifici pentru că ar fi costuri prea mari, am propus montarea unui sistem de iluminat pe timp de noapte a acestei zone”, a spus Sinescu. El a mai adăugat că un astfel de proiect ar însemna montarea a 3 – 4 stâlpi de iluminat la intrările în sensul giratoriu dinspre Gura Humorului şi Suceava, precum şi pe bretelele de acces din sensul giratoriu către şoseaua de centură.

 

Primarul din Şcheia: Zidul este un pericol iminent inclusiv pentru şoferii care cunosc zona

Primarul comunei Şcheia, Vasile Andriciuc, a declarat la rândul său că obstacolul de pe DN 17 este un adevărat dezastru, un pericol iminent inclusiv pentru şoferii care cunosc zona. El s-a întrebat cum de specialiştii în proiectare nu au luat în calcul acest aspect. În opinia sa, fără o lărgire a sensurilor şi o intrare treptată în amenajarea rutieră, problema nu va fi rezolvată nici după deschiderea sensului giratoriu.

Primarul Andriciuc a ţinut să facă şi o demonstraţie cu microbuzul şcolar care circulă zilnic cu elevi din satele Trei Movile şi Florinta. La volanul microbuzului primarul a arătat cât de strânsă este intrarea în curbe din ambele sensuri de mers.

„Pentru maşinile de tonaj mare, camioane, e o mare problemă dacă se întâlnesc faţă în faţă la ocolirea zidului. Nimeni nu s-a gândit la aceste aspecte. Acest zid în mijlocul drumului este fără îndoială o greşeală, un mare pericol pentru siguranţa traficului”, a spus Andriciuc.

Reamintim că şi fostul rector al Universităţii Suceava prof. univ. dr. ing. Adrian Graur a reacţionat dur vizavi de modul cum a fost amplasat pilonul, în mijlocul drumului naţional european.

„Soluţia adoptată prin proiect nu răspunde nici unei norme elementare de securitate rutieră. Nu poţi plasa un asemenea pilon pe un drum european, cu bretele de ocolire la 90 de grade. S-a instalat la constructor şi la beneficiar un dezinteres total faţă de respectarea normelor de securitate adecvate unei asemenea aberante soluţii tehnice”, a scris Adrian Graur pe un site de socializare.

 

Oficialii de la „Drumuri Naţionale”: firma executantă este responsabilă de managementul rutier 

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) Suceava, beneficiarul proiectului care prevede realizarea rutei ocolitoare a Sucevei, a prezentat un comunicat de presă referitor la „Zidul Morţii”.

În primul rând, CNADNR s-a spălat pe mâini de răspundere, arătând că sectorul de drum pe care a avut loc accidentul se află în lucru din 2008.

„Pe toată perioada desfășurării lucrărilor, antreprenorul- S.C. CONSTRUCŢII FEROVIARE IAŞI S.A. , este responsabil pentru asigurarea managementului rutier”,  se arată în comunicat.

Oficialii de la „Drumuri Naţionale” mai spun că în seara de 3 ianuarie, când a avut loc tragedia în urma căruia a murit un tânăr, s-a acţionat cu sare, partea carosabilă fiind umedă, iar condiţiile de vizibilitate sub 50 metri din cauza ceţii.

 

Zona este intens semnalizată

Cât despre semnalizare, aceasta a fost suplimentată în mai multe rânduri.

CNADNR precizează că la faţa locului există indicatoare de presemnalizare a punctului de lucru, presemnalizare a rutei ocolitoare, indicatoare de lucrări şi de limitare succesivă a vitezei, la 70, 50 şi respectiv 30 de kilometri la oră, 82 de balize şi 31 de lămpi cu lumină intermitentă, cinci indicatoare cu chenar galben, panouri succesive pentru curbe deosebit de periculoase etc.

 

Depozitul de balast, pus ca măsură de siguranţă, a fost ca o trambulină pentru şoferul care a murit pe 3 ianuarie

Măsurile de siguranţă au cuprins inclusiv un depozit de balast dispus în faţa zidului, dinspre Gura Humorului, care însă a fost o adevărată trambulină pentru şoferul de 21 de ani care a murit pe 3 ianuarie la „Zidul Morţii”.

În afara semnalizării, referitor la ce au făcut autorităţile până acum, nimic nu este poate mai grăitor decât faptul că sensul giratoriu din proiect, contestabil cum este, a rămas nefinalizat şi acum, în debut de 2014. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului „Zidul Morţii”, un proiect prost pe un şantier abandonat.
 Vizualizări articol: 13610 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.08/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.1 din 12 voturi
„Zidul Morţii”, un proiect prost pe un şantier abandonat4.1512

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Comentariu trimis de
( 7 ian 2014, 11:36:38
nu va mai legati toti de acest zid,cum sa fie demolat.zidul acesta este simbolul tuturor realizarilor de pe timpul domnului Flutur,urmat de groapa de gunoi pe care a amplasat/o in varful muntelui,chiar daca ea se construieste abia acuma.la cati bani a adus dl.Flutur in judet si i/a cheltuit sa ne para bine ca nu a facut zidul pe toata latimea drumului.

2.   Rezolvare trimis de
( 7 ian 2014, 11:51:50
Problema s-ar rezolva simplu daca ar mari raza curbei, respectiv a micsora unghiul de atac al curbei.
In prezent unghiul curbei este de 90 grade, dar daca tangenta la cercul sensului giratoriu ar fi plasata de exemplu la o distanta de 400 m, atunci unghiul de atac al curbei ar fi de 4-5 grade, unghi foarte mic, curba foarte lina. In fig. de mai jos se poate observa imbunatatirea:
 ☭  ϑ
Obs: Figura a fost realizata in 5 min in paint
3.   Comentariu trimis de
( 7 ian 2014, 12:02:45
problema e ca si rezolvata, reduceti viteza nu va mai dati in figuri conducand cu 130km la ora
4.   Tout comme à Paris ! trimis de
( 7 ian 2014, 12:10:48
In buricul Parisului exista un imens sens giratoriu in care se intalnesc 12 artere rutiere. Iar in mijlocul acestui sens giratoriu se afla Arcul de Triumf si din cate cunosc eu niciunul nu s-a izbit de acel mastodont de granit. Ori te izbesti de Arcul de Triumf ori de zidul de la Scheia e cam tot aia. Si sa nu uitam ca in sensul giratoriu de la Iulius Mall s-au izbit vreo 3 masini deja in ultimii ani , dar neexistand niciun zid de beton nu s-au produs victime. Pana la urma exista o explicatie si in genetica acestui popor, pe de o parte a proeictantului care trebuia sa mareasca unghiul de atac al sensului giratoriu, dar si al soferilor care au abordat perpendicular pe zid directia de mers.
4.1  RE: Tout comme à Paris ! trimis de
( 7 ian 2014, 13:08:06
Ia tricicleta si du-te la plimbare cu Parisul tau cu tot.
4.2  RE: Tout comme à Paris ! trimis de
( 7 ian 2014, 13:29:48
Alo Paris!
Tu vorbesti de interiorul unui oras, dar ti se pare ca zidul  ☭  se afla in mijlocul orasului? E pe un drum national, unde se merge cu ~100km/h.

Pe autobahn ai vazut sensuri giratorii?
4.3  RE: Tout comme à Paris ! trimis de
( 7 ian 2014, 13:45:09
Alo autobuzule !
Acolo este DN17 unde limita MAXIMA ADMISA este de 90km/h si mai mult exista limitari de viteza cu un numar de 6 panouri de la 70, 50, 30 plus inca o gramada de indicatoare 22 la numar care indica lucrari, acees interzis cu ocolire pe stanga etc  ☭  ϑ Ma repet e DN in nici un caz autostrada. Mai mult de atat este intrarea in oras la doar 500m iar giratoriul este binevenit sa taie din viteza bizonilor.
4.4  RE: Tout comme à Paris ! trimis de
( 7 ian 2014, 14:29:44
Alo ANONYMOUS!

Ai citit discutia de la inceput?
De ce este necesara o limitare de 30 pe un drum pe care se circula cu 90?
Pe timp de ceata densa, indicatoarele nu au nici o valoare.
Omul dadea exemple de sensuri giratorii mari din orase, unde se circula cu 50 km/h.
Am incercat sa-i explic sa nu compare merele cu perele. Ai inteles ANONYMOUS????
4.5  RE: Tout comme à Paris ! trimis de
( 7 ian 2014, 16:06:28
Anonimule citeste intai legislatia si apoi da-ti si tu cu parerea.\
b) pe drumurile expres sau pe cele nationale europene (E) - 100km/h;
Nu e 90 cum crezi tu e 100 viteza legala
Si de unde ai dedus tu ca sunt 500 de metri pana la intrare in Suceava??
4.6  RE: Tout comme à Paris ! trimis de
( 7 ian 2014, 16:10:10
Ce vezi tu la 500 metri e Scheia.
5.   * trimis de
( 7 ian 2014, 13:04:26
subtilitatea alunecoasă din poanta realităţii
e că Viaţa nu mai devinde o constantă în viaţa noastră
părerea mea ?! îşi merită din plin numele "Zidul Morţii"
( pentru frumuseţea zonei, l-aş transforma în glástră)

fu tare foony din prima zi (când l-am văzut) până azi
mă întreb: e o glumă ? chiar aşa ... să fie ???
(cum îmi spun şi mie) vă zic: ai grijă, frate, să nu razi
"zidul morţii" când biografia ţi-o vei scrielaughing

6.   Acest popor nu are cultura lucrurilor trainice! trimis de
( 7 ian 2014, 13:50:53

Nu va legati de dl. Flutur pentru ca nu este corect.... a lasat ceva in urma.
Unii din noi stim f. bine cit a facut si ne dam seama ce fac acum actualii !

Suferim mereu cind lucrurile nu merg deloc bine. Si asta din cauza conducatorilor nepriceputi, alesi de noi, prostimea, cu incredere, din toata inima!
Ce-i mai rau, este ca RAUL instalat, va dura mult …
Tot ce fac români, este sa tina de azi pe miine…

Nu este in cultura acestui popor sa se faca lucruri trainice, frumoase, gindite pentru secole viitoare!

Formati un colectiv de specialisti, bine intentionati si gasiti urgent solutia cea mai buna pentru a evita alte nenorociri..
7.   Omul este definit de actiunile sale! trimis de
( 7 ian 2014, 14:02:01

,,Omul este definit de actiunile sale” – spunea Papa Ioan Paul al II-lea in cartea sa “Omul in actiune”. Si nu trebuie sa fi preot sau psiholog ca sa realizezi ca acest lucru se poate spune si despre modul nostru de a ne alimenta, de a comunica, de a conduce automobilul etc.

Pentru o conduita pozitiva este necesar un echilibru emotional stabil, structural sau dobandit prin antrenamentul vointei.
Capacitatea de autocontrol reuseste sa mentina atentia concentrata in masura in care nu este perturbata de excitanti colaterali, ca de pilda: ploaie, ceata, muzica de intensitate mare….
Din nefericire, trasaturile negative de caracter se intalnesc nu numai la soferii tineri, dar si la cei mai in varsta, care considera ca experienta acumulata le da dreptul sa sfideze normele de conducere auto preventiva.

Acestia sunt recunoscuti ca: nerabdatori, stapaniti de o graba nemotivata, se enerveaza usor in fata semaforului sau la trecerea de pietoni, ignora regulile de circulatie, enervandu-i si pe ceilalti participanti la trafic si amplificandu-si propria enervare.
8.   Multa labareala.....si atat trimis de
( 7 ian 2014, 19:16:19
De ce nu spui Paiule cine plm a proiectat asa ceva, nume, firme, arhitecti etc. Numai asa putem sa le multumim personal acestor criminali.
9.   Unde dai si unde crapa...:( trimis de
( 8 ian 2014, 01:02:59
Păreri si iar păreri, nimic concludent, toată lumea tipa la toată lumea, de ce am ajuns aici ??? Din cauza prostiei, de sărăcie, sau pentru ca, comuniștii au inventat șpaga iar pederastii au legiferato, știe careva de ce ne certam intre noi când vinovații sunt sus ?
E atât de simplu, TERMINAȚI SENSUL GIRATORIU (CHIAR DACĂ NU BINEVOIȚI SA TERMINAȚI ȘOSEAUA), MĂRIȚI UNGHIUL DE INTRARE IN CURBA, ȘI PUNE-ȚI INDICATOARE DE LIMITARE VITEZE DIN 100 ÎN 100 DE M CA ÎN STRĂINĂTATE. Halal Românie, halal ingineri ! Când va fi sa mergeți la vot, nu mai mergeți fraților, faceți o greva civica și lăsații sa se voteze singuri, ca atât merita, poate asa își vor aduce aminte de noi...PROSTIMEAsad !
10.   Cine raspunde pt acei morti trimis de
( 8 ian 2014, 03:12:30
de ce nu e bagat la puscarie acel proiectant pt genocid si toti ceilalti care au aprobat acest proiect ?
11.   Pentru acei morti nu raspunde decat soferul ! trimis de
( 8 ian 2014, 11:25:33
Hai sa fim seriosi domnilor!
Ce treaba are zidul cu lipsa totala de atentie a soferilor?
Nu este nimeni altcineva vinovat in afara de soferii care au intrat in el.Veneam acum cativa ani din Bucuresti, obosit, noaptea tarziu, si la intrare in Roman exista tot un sens giratoriu perpendicular pe sosea. Din cauza oboselii, si implicit a neatentiei provocate de aceasta, era sa intru direct in movila inconjurata de o bordura destul de inalta care se afla un sensul propriuzis. Am evitat in ultima clipa un accident, si nu am considerat nici o clipa ca ar fi fost alt vinovat in afara de mine in cazul in care s-ar fi intamplat ceva!
De asemenea, domnii ziaristi in cautare de senzational, ar trebui sa fie mai temperati cand e vorba de aruncat cu titluri de-o schioapa pe prima pagina, in goana dupa asazisi vinovati, altii decat cei reali...

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei