Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 29 sep 2009 - Anul XIV, nr. 228 (4214)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9765 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6373 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Mesajele subliminale negative sunt percepute mai rapid de public

Oamenii pot percepe mesajele subliminale, în special dacă acestea sunt negative, este concluzia unui studiu realizat în Marea Britanie, informează BBC News Online.
În trei experimente efectuate la University College din Londra, participanţilor li s-au arătat, pentru scurt timp, anumite cuvinte şi li s-a cerut să le clasifice drept emoţionale sau neutre.
Studiul, publicat în revista Emotion, a stabilit că persoanele care reacţionează la mici indicii sunt capabile să evite pericolul. În plus, oferirea de indicii poate fi utilă în cadrul strategiilor de marketing. Cu toate acestea, cei care critică astfel de experimente susţin că nu există probe care să ateste că mesajele subliminale ar funcţiona şi în afara laboratoarelor.
În cadrul testelor recente, la care au participat 50 de subiecţi, profesorul Nilli Lavie, de la University College Londra, le-a arătat acestora o serie de cuvinte pe un monitor de computer. Fiecare cuvânt apărea pe ecran pentru doar o fracţiune de secundă, timp insuficient pentru ca acesta să fie citit în mod conştient. Cuvintele erau fie pozitive, cum ar fi "bucuros", "floare" sau "pace", fie negative ("agonie", "disperare", "crimă"), fie neutre ("cutie", "ceainic", "ureche").
După fiecare cuvânt, participanţii urmau să aleagă în care categorie se încadra acesta şi să menţioneze cât de convinşi sunt de alegerea făcută.
Cercetătorii au descoperit că participanţii au răspuns cu o mai mare acurateţe atunci când a fost vorba de cuvintele negative, chiar şi atunci când nu erau extrem de convinşi de alegerea făcută. Astfel, ei au încadrat în categoria corectă 66% dintre cuvintele negative şi 50% dintre cele pozitive.
"Am demonstrat că oamenii pot percepe valoarea emoţională a mesajelor subliminale şi am demonstrat că oamenii sunt mai influenţaţi de cuvintele cu sens negativ", a spus Lavie. "În mod clar, există o serie de avantaje evoluţionare în reacţia rapidă la informaţiile emoţionale", a adăugat ea.
"Nu putem aştepta să intervină conştiinţa când vedem pe cineva alergând cu un cuţit în mână spre noi sau când conducem prin ploaie şi ceaţă şi vedem un semn de pericol", a adăugat cercetătoarea.
Publicitatea subliminală nu este permisă la televiziunile din Marea Britanie.
Levie spune că studiile sale ar putea fi aplicate şi în campaniile de marketing. "Cuvintele negative au un impact mai rapid, astfel încât formulări de tipul «Kill Your Speed» ("elimină viteza" - n.r.) ar putea fi mai eficiente decât «Slow Down» ("încetineşte" - n.r.)", a adăugat ea.
Realizarea studiului a fost finanţată de Wellcome Trust.
În 1957, un cercetător în domeniul marketing-ului, James Vicary, susţinea că un mesaj transmis repetitiv pe un ecran de cinema din New Jersey i-a determinat pe spectatori să achiziţioneze mai multă mâncare şi băutură, apreciind că este vorba de "publicitate subliminală". Un an mai târziu, Marea Britanie, Statele Unite şi Australia au interzis publicitatea subliminală şi, în 1962, Vicary a recunoscut că a falsificat rezultatele testului.
În 1974, deşi nu existau indicii că mesajele subliminale ar fi fost utilizate, ONU a apreciat că acestea reprezintă o ameninţare la adresa drepturilor omului. În 1985, Joe Stuessy a declarat în faţa Senatului SUA că trebuie făcute cercetări amănunţite în ceea ce priveşte mesajele transmise prin intermediul muzicii heavy metal. Cinci ani mai târziu, formaţia Judas Priest este dată în judecată de părinţii unui băiat care s-a sinucis după ce a ascultat melodiile formaţiei. La momentul respectiv, membrii Judas Priest au declarat că, dacă ar vrea să facă uz de mesaje subliminale, le-ar cere tinerilor să achiziţioneze mai multe discuri.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Mesajele subliminale negative sunt percepute mai rapid de public.
 Vizualizări articol: 401 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.0 din 1 vot
Mesajele subliminale negative sunt percepute mai rapid de public3.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Fapt divers

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei