Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 27 mar 2009 - Anul XIV, nr. 71 (4057)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9751 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,5879 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Majoritatea internauţilor români citesc zilnic între două şi cinci bloguri

Majoritatea internauţilor români citesc zilnic între două şi cinci bloguri, numai 2,9% lecturând mai mult de 50, este rezultatul unui studiu de audienţă al blogurilor realizat pe cele mai vizitate 40 de bloguri româneşti, informează un comunicat.

Studiul, realizat de agenţia Standout, face un profil al cititorului român de bloguri şi arată şi potenţialul de influenţă al acestui canal de comunicare online.

Astfel, blogurile sunt accesate în principal de persoane tinere, cel mai frecvent cu vârste de 20 - 35 ani (73,7%), cu venituri şi studii peste media utilizatorilor de internet. Astfel, majoritatea cititorilor de bloguri din segmentul 20 - 35 de ani au studii superioare finalizate (49,5%) şi peste o treime au studii aprofundate, în timp ce, în plan financiar, 17% au venituri de peste 3.000 de lei şi 34% au venituri între 1.000 şi 3.000 de lei.

În ceea ce priveşte vârsta, cel mai important segment de cititori de bloguri este al persoanelor de 20-25 ani (36,7%), urmat de grupul 25-31 ani (27,1%), apoi de cel al persoanelor cu vârste de 31-45 de ani (18,6%). Tinerii de 15-19 ani citesc bloguri doar în proporţie de 13,2%.

Potrivit studiului, cititorii de bloguri sunt utilizatori experimentaţi de internet şi interacţionează într-o proporţie semnificativă cu blogurile pe care le citesc. Peste jumatate din respondenţi folosesc internetul de peste şapte ani (50,3%), în timp ce 34,9% folosesc internetul de 4-7 ani. Proporţia celor care îl folosesc de 1-3 ani este redusa (12,4%), în timp ce internauţii care se află la primele experienţe pe internet sunt aproape inexistenţi pe blogurile româneşti (6luni - 1 an - 1,3%, sub 6 luni - 1,2%).

Principalele motive pentru care utilizatorii de internet citesc bloguri sunt distracţia (70% din răspunsurile la studiul Standout) şi noutăţile (32,7%), în timp ce 16,3% accesează blogurile pentru sentimentul de apartenenţă la o comunitate.

În ceea ce priveşte interacţiunea cu blogurile citite, 44,7% dintre internauţi au comentat cel puţin o dată pe blogul pe care au răspuns chestionarului studiului, iar nucleul de cititori activi care comentează foarte des sau aproape la fiecare articol reprezintă 6,6 din totalul cititorilor.

Cititorii sunt fideli blogurilor pe care le citesc, 52,5 % dintre ei accesând zilnic sau de câteva ori pe zi blogurile preferate, 24,3% de câteva ori pe săptămână, în timp ce doar 10,6% intră pe bloguri săptămânal şi 12, 5% o data pe lună sau mai rar.

Marea majoritate a cititorilor (51,2%) urmăresc zilnic între două şi cinci bloguri, în timp ce numai 2,9% dintre respondenţi citesc peste 50 de bloguri. Între aceste extreme se regăsesc, ca proporţie, cei care declară că accesează un singur blog (8,4%).

Studiul menţionează că, în ceea ce priveşte modul de lecturare a blogurilor, RSS-ul este folosit destul de puţin la citirea blogurilor româneşti (17,7%), principala metoda de accesare a blogurilor fiind scrierea directă a adresei în browser (41,5%) sau adăugarea ca pagină favorită (bookmark) în browser (31,2%).

Raportul face referire şi la capacitatea de a influenţa pe care o au blogurile, 68,9 % din cititori apreciind ca şi-au schimbat sau şi-au întărit cel puţin o dată părerea despre un produs, un serviciu sau o companie în urma lecturării opiniilor şi postărilor bloggerilor despre acestea. În plus, 59,9% din respondenţi au spus că şi-au schimbat sau consolidat opiniile vizavi de diverse chestiuni în urma influenţei exercitate de bloguri.

"Cititorul român de bloguri e tânăr, cu studii şi venituri peste media utilizatorului de internet, are experienţă pe internet, interacţionează cu blogurile citite şi cu ceilalţi cititori, este fidel blogurilor preferate şi le recunoaşte influenţa", spune Ionuţ Oprea, Manager Standout.

Studiul a fost realizat în februarie 2009, cu ajutorul a 8.200 de cititori de bloguri, care au răspuns unui chestionar online pe parcursul a trei săptămâni. Standout a realizat studiul în parteneriat cu mai multe agenţii de publicitate din România care şi-au manifestat, până în prezent, interesul pentru bloguri.

Standout este o agenţie de marketing online neconvenţional fondată în 2007, sub numele Blog Agency.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Majoritatea internauţilor români citesc zilnic între două şi cinci bloguri .
 Vizualizări articol: 604 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Majoritatea internauţilor români citesc zilnic între două şi cinci bloguri0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Fapt divers

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei